Konec koncev skoraj vse dokumentarne filme, ki jih bomo našteli, ignorirajo v največjih dvoranah, pri nas jih tako praktično ne morete videti v Koloseju, zato filmi svoje gledalce nabirajo v manjših dvoranah, v alternativnih in kulturniških centrih. Še pred nekaj leti si je bilo sicer težko zamisliti kinodvorano brez klasičnih hollywoodskih filmov, v zadnjih letih pa so kriminalke, detektivke, komedije in katastrofe začeli dopolnjevati dokumentarni filmi.

Zdi se, da se je to zgodilo pod vplivom filmov iz delavnice slavnega Michaela Moora, a v zadnjem času se zgodbe spreminjajo in dokumentarci ter njihovi ustvarjalci se znotraj svojega žanra sprehajajo po vseh spektrih življenja. Zdenko Vrdlovec, eden največjih poznavalcev filma pri nas in filmski kritik Dnevnika, pravi, da se je dokumentarni film nekoč, v tridesetih letih 20. stoletja, pojavil zato, da bi pokazal tiste plati realnosti, ki jih studijska fabrikacija igranih filmov ni mogla ali hotela videti. "Danes vsi veliki dokumentarni filmi težijo k temu, da bi postali igrani, toda tudi veliki igrani filmi bi bili radi videti kot dokumentarni."

Poleg Vrdlovca smo za mnenje o najbolj gledanih dokumentarnih filmih v naših dvoranah v letošnjem letu vprašali še Vasjo Bibiča, ki se je s svojim podjetjem Demiurg specializiral predvsem za tovrstno produkcijo, Aliki Kalagasidu iz Kinodvora, ki takšni ponudbi namenja največ prostora, in filmskega kritika Klemena Černeta iz Siola.