Največji trgovec v državi Tesco je namreč z 0,7-odstotnim upadom prodaje utrpel enega izmed največjih četrtletnih padcev, medtem ko je eden od glavnih tekmecev Sainsbury objavil skromno, okoli 1,1-odstotno rast, a še to predvsem na račun širitve prodajne mreže in trgovske ponudbe.

V drugem letošnjem četrtletju so se sicer cene hrane v Veliki Britaniji podražile za okoli pet odstotkov, kar je povzročilo celo upad potrošnje živil, sicer običajno ene izmed potrošniških kategorij, najbolj odpornih na cenovna nihanja. Poleg rasti cen sta k temu prispevali še šibka rast plač in vladni varčevalni ukrepi, ki občutno zmanjšujejo razpoložljiv dohodek gospodinjstev.

Glede na to, da poraba gospodinjstev prispeva kar okoli dve tretjini k britanskemu BDP, bi lahko znatno zmanjšanje potrošnje dodatno obremenila že tako šibko gospodarsko okrevanje. Že tako je britanski statistični urad navzdol popravil podatke o letošnji gospodarski rast, ki je po novem v prvem četrtletju namesto 0,5 odstotka znašala 0,4 odstotka, v drugem četrtletju pa namesto 0,2 odstotka le 0,1 odstotka. Poleg nižje porabe je k temu prispevala tudi manjša industrijska proizvodnja.

18 težavnih mesecev

Pri Tescu priznavajo, da so britanski potrošniki trenutno v zelo nezavidljivi situaciji, ob tem pa do konca leta nameravajo nameniti okoli 500 milijonov funtov v znižanja cen z namenom krepitve povpraševanja in omejevanja izgube tržnega deleža.

Še bolj pesimističen pa je bil predsednik Britanske trgovinskega konzorcija Stephen Robertson, ki je napovedal, da bodo v naslednjih mesecih številni britanski trgovci prenehali s poslovanjem, ostali pa bodo verjetno primorani v odpuščanja. Ob tem pa se potrošnja sooča z dolgo recesijo, ki bi lahko trajala tudi 18 mesecev. Poglavitni razlog Robertson vidi v izjemnem upadu potrošniškega zaupanja, ki se že bliža ravnem iz leta 2008 ob času finančnega zloma.