Tudi glas nasprotnikov smo lahko slišali. Da TEŠ6 ni v nacionalnem energetskem programu, da se je začel graditi brez državnega energetskega soglasja in posledično tudi brez gradbenega dovoljenja, da za projekt TEŠ6 z začetno vrednostjo okoli 600 milijonov evrov ni bila zaključena finančna konstrukcija (ta ni še danes!), da je investitor sklenil vprašljive/škodljive pogodbe s tujim glavnim dobaviteljem opreme, da je investitor naročil študije pri svetovalnih podjetjih z namenom, da te potrdijo upravičenost že začetega projekta TEŠ6 z uporabo velenjskega premoga, in da so nekateri podatki teh študij na zahtevo izvajalca študije nedostopni za javnost! Kot tudi, da na zahtevo vlade izdelani aktualni novelirani investicijski program štiri (NIP4) izkazuje manjšo diskontno stopnjo od tiste, ki jo je zahteval lastnik - torej država! -, da NIP4 sedaj izkazuje investicijsko vrednost že v višini famoznih 1,3 milijarde evrov in da denarja zanj investitor nima dovolj, pridobitev manjkajočih sredstev pa vidi le v državi oziroma v njenem državnem zboru. Ta naj bi namreč odobril izdajo državnega poroštva za najem posojila v višini 440 milijonov evrov, kot pogoj evropskih bančnih centrov za dodelitev posojila investitorju, da bo zmožen nadaljevati projekt TEŠ6, sicer bo prisiljen projekt ustaviti.
Na seji so akterji velenjsko-šaleškega energetskega lobija usklajeno pojasnjevali, da bo v primeru ustavitve projekta TEŠ6 nastala velika škoda za Slovenijo. In še večja v primeru nadgradnje obstoječih blokov 4 in 5 z zmogljivostjo, enako bodočemu TEŠ6, kar nasprotno zagovarja gospod Vili Kovačič, nosilec civilne iniciative Davkoplačevalcisenedamo, in trdi, da je slednje možno narediti z nekajkrat manjšimi sredstvi od tistih, potrebnih za TEŠ6.
Ob katastrofalnem finančnem stanju države si Kovačičev predlog pomilovalnega posmeha res ne zasluži.
Odgovorni predstavniki investitorja TEŠ in HSE (obe družbi sta v 100-odstotni lasti države) in predstavnik PV (družba je v večinski lasti države) so ob podpori obeh predstavnikov lokalnih centrov politične moči in socialdemokratskih somišljenikov (razen njihovega poslanca gospoda Frangeža) zavračali vsa nasprotovanja. Tudi arogantno, z nesramnim sprenevedanjem in zavajanjem, nevrednim hrama slovenske demokracije. In to so počeli ljudje, ki so v resnici samo služabniki ljudstva in ne njegovi lastniki. Narobe svet!
Naj dodam zanimivost, da je istega dne bivša ministrica Radićeva v Odmevih povedala, da je tako zastavljen energetski objekt TEŠ6 najdražji tovrstni objekt na svetu! Pa tudi zanimivost, zapisano v Nedeljskem (11. septembra 2011), kjer o skrivnostih TEŠ6 med drugim piše, da je SD-jev finančni minister goreč pristaš TEŠ6, da je bil predhodno tudi strokovni delavec Termoelektrarne Šoštanj in da bo TEŠ6 kurilnica uvoženega indonezijskega premoga in zlata jama za poznane slovenske poslovne mojstre, ki bodo indonezijski premog uvažali in ga dobičkonosno dolga leta preprodajali TEŠ. Piše tudi, citiram: "Rjavi premog iz Velenja je ubog po kurilni vrednosti in bogat s plini, slovensko javnost pa želijo zdaj prepričati, da bi kazalo kupovati premog v tujini in čuvati domače rezerve."
Nedeljski zapiše tudi posebno zgodbo o bodoči avtocesti do Šaleške doline, ki naj bi peljala v neposredni bližini Termoelektrarne Šoštanj zaradi dovoza indonezijskega premoga iz Luke Koper, in to po parcelah, ki so že v pravih rokah, tako da jih bodo lastniki voljni po svojih cenah prodati državi. Kaj reči? Narobe svet! Državljanom laikom, kaj šele neodvisnim strokovnjakom, se ob tem morajo dvigniti kocine!
Kako podpisani vidi razrešitev godlje okrog razvpitega projekta TEŠ6? Preprosto! Državni zbor prepove zadolževanje države za projekt TEŠ6. Država kot lastnik projekta TEŠ6 ponudi in dovoli tujemu dobavitelju opreme, ki je že prejel stotine milijonov evrov, da vstopi v projekt in odgovorno prevzame realizacijo in upravljanje projekta pod enakimi pogoji, vanj vloži manjkajoča sredstva, projekt zaključi in ga skladno s poznanim "petjem" o učinkovitosti in transparentnosti projekta TEŠ6 s svojim kadrom 15 let odgovorno upravlja, kar naj bi bil potrebni čas obratovanja za povrnitev oplemenitenih vloženih sredstev po NIP 4.
Ocena je, da bi pri tem lahko pomagal tudi gospod Rotnik, bivši direktor Termoelektrarne Šoštanj, ki je ob svoji odstavitvi v televizijsko kamero povedal, da so provizijo iz tega projekta dobili tisti, ki so ga odstavili! Akademsko izobražen človek zdrave pameti ve, kaj govori, zato je njegova izjava osupnila državljane, ni pa "predramila" institucij pravne države, kot doslej kaže.
Slovenija bi tako dobila pričakovano električno energijo iz lastnega vira, po konkurenčni ceni, tujec bi sam poskrbel za povrnitev svojega finančnega vložka in sam sebi zagotovil tudi plačilo svoje tehnološke opreme. Slovencem bo na ta način dokazano, da začeti projekt TEŠ6 ni nobena "lumparija", zato bodo "ugrabiteljski akterji" skupaj z vključenimi strokovnjaki, akademsko sfero in politiki oprani vseh sumov nečednih "rabot". Poleg rehabilitacije bodo deležni dodatnega ugleda, saj se bodo Slovenci opravičili za vse sume in dvome o njihovih vrednotah, etiki in morali.
In kaj reči v primeru, da tuji dobavitelj odkloni pošteno ponudbo države? Če bi imel pravico odločanja, bi v takem primeru situacijo reševal z učinkovito lustracijo akterjev po praksi, da je "gnilo jabolko nujno trajno izločiti iz zaboja zdravih jabolk". Menim pa, da o rešitvi godlje TEŠ6 najbolje pove članek z naslovom "TEŠ6 je družbeno škodljiv projekt", objavljen v Delu (10. septembra 2011), v katerem piše, citat: "TEŠ 6 je klientelističen, netransparenten in družbeno škodljiv projekt, katerega nadaljevanje je treba z vsemi sredstvi onemogočiti, njegove nosilce in botre pa postaviti pred sodišče zaradi že povzročene finančne škode za celo Slovenijo."
TEŠ6 je pravzaprav le fragment velike celote mnogih škodljivih politično-poslovnih transakcij v Sloveniji. Transakcij, škodljivih za državo in za državljane, ki ne sodelujejo v njih. Transakcij, ki se nesramno in nekaznovano dogajajo od osamosvojitve naprej pred očmi javnosti in samoumevno pred očmi tistih zapriseženih služabnikov ljudstva, ki so skladno z ustavo in zakoni dolžni preprečevati družbeno zlo, pohlepne in koristoljubne akterje tovrstnih družbeno škodljivih transakcij pa onemogočiti in kaznovati.
Slovenija! Si narobe svet? Si virtualna pravna država? Si pravna država, živa za "tolovaje" in mrtva za preostale državljane? Slovenija - izzivaš svoje lastnike-državljane in davkoplačevalce! Obubožane in razočarane nad teboj, natančneje nad tvojo armado služabnikov ljudstva in samooklicano elito, "tapetniško naštopfano", žal samo z ugrabljenim denarjem sodržavljanov. Ne bodi presenečena, če te bodo spodili, tudi grobo, ker jim je dovolj bahatosti, napuha, laži, sprenevedanja, zapravljanja, kraj in še in še. In tvojega dolgotrajnega poneumljanja državljanov in norčevanja iz njih.
Slovenija! Prelomnica bo prihajajoča recesija. Prelomnica ne bodo prihajajoče volitve. Ne predčasne. Ne redne.
Peter H. Hreščak, univ.dipl.ing., Medvode