Vsaj del njihovega dela, to pa je interakcija brez dotika, ki jo pripravljajo predvsem za marketing, prireditve, notranje oblikovanje, izobraževanje in celo za muzeje, bodo lahko videli obiskovalci foruma Znanje za gospodarstvo, ki bo 28. septembra potekal na Gospodarski zbornici Slovenije v organizaciji Slovenske fundacije za poslovno odličnost.

Program foruma je izjemno pester, saj mu bodo dali pečat s predavanji in razpravami dr. Radovan Stanislav Pejovnik, rektor Univerze v Ljubljani, prof. dr. Jadran Lenarčič, direktor Inštituta Jožefa Stefana, prof. dr. Janko Jamnik, direktor Kemijskega inštituta, dr. Jožica Rejec, predsednica uprave Domela, s sodelavci, Radovan Bolko, glavni izvršni direktor Kolektor Group, s sodelavci.

Poleg Mije Lorbek, s katero smo se na kratko pogovarjali že pred forumom, bosta sodelovala tudi dr. Jože Dedič, glavni razvojnik v Cosylabu, in dr. Miha Kos, direktor Hiše eksperimentov. Forum pa bo priložnost za to, da bo svoje najnovejše izume predstavil Peter Florjančič, najstarejši slovenski izumitelj. Med drugim bo javnosti prvič predstavil zložljivi podvodni fitnes, pogovor s Florjančičem pa bo vodil priznani Dnevnikov novinar in kolumnist Ervin Hladnik - Milharčič. Obiskovalcem bo med drugim na voljo tudi nova Florjančičeva knjiga izumov, ki jo je naslovil Ideja za milijon.

Zakaj je pomembno, da Uniki sodeluje na Forumu SFPO, ki so ga naslovili Znanje za gospodarstvo, oziroma zakaj ste se odločili za sodelovanje na njem?

Zelo pomembno je kakor koli prispevati k spodbujanju inovacij in inovativnosti v podjetništvu, pri čemer je znanje eden glavnih dejavnikov. Uniki se je pred podajo na tuje trge poskusil izobraževati povsod, kjer le gre, od izkušenih podjetnikov posameznikov, predavanj, konferenc, seminarjev do sejmov in delovnih skupin. Tukaj smo upoštevali znan pregovor "Na ramenih velikana lahko vidiš dlje".

Sami pravite: "Najprej je treba izdelati najbolj vrhunski produkt in ga nato še malo izboljšati. Nato pa ga je treba kvalitetno komunicirati s pravimi trgi, ki nas ob poslušanju in stalnem inoviranju sami pripeljejo do rešitve. Potem ugotovimo, da so ovire samo zgodbe tistih, ki niso poskušali." Bi s tem lahko pritrdili geslu LUI "Ignore Fear, Seek Potential"?

Citat in slogan sta precej skladna. To lepo dokazuje, da mladi podjetniki s potencialom in željo mednarodne rasti razvijejo podoben "mindset", ki pomaga preživeti tiste težke izzive prinašajoče dni, ki vsekakor tudi pridejo.

Dr. Klemen Španinger, direktor DiaGenomi, meni, da ste si nekako podobni, saj sledite logiki: "Ne razvijaj, temveč prodajaj." Se strinjate?

Definitivno lahko le trg na koncu odgovori na vprašanje, kakšen izdelek potrebuje, temu pa mora pametno slediti tudi razvoj kot v neke vrste produktni evoluciji z obojestranskim prispevanjem in odvzemanjem produktnih značilnosti. Najbrž je tudi dr. Španinger ciljal na to, da je vse preveč od trga izoliranih zaprtih razvojnih izdelkov, ki so premalo v stiku s ciljnimi trgi in njihovimi rabami ter "ciljajo na slepo".

Podjetje Uniki izhaja iz Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja. Kako ocenjujete podporno okolje v Sloveniji - je morebiti preveč razdrobljeno ali se vam zdi ustrezna podpora mladim in sposobnim strokovnjakom, ki želijo ustvariti svojo podjetniško zgodbo?

Podporno okolje za mlada tehnološka podjetja s potencialom hitre rasti v Sloveniji se mi zdi zelo ugodno predvsem z raznimi razvojnimi razpisi in svetovalnimi možnostmi. Nekaj več podobnih prizadevanj smo pogrešali kasneje v smeri prodora na tuje trge, kjer se mi zdi precej mladih podjetij še najmanj podprtih.