Letošnjega junija in julija se je z vzpenjačo vozilo več ljudi kot v enakem obdobju vsa leta prej. Tudi v primerjavi z letom 2007, ki je po skupnem številu prepeljanih potnikov do sedaj najbolj uspešno leto v zgodovini delovanja vzpenjače, sta bila letošnji junij in julij boljša. 20. avgusta je javni zavod Ljubljanski grad zabeležil celodnevni rekord po številu obiskovalcev, in sicer se je tisti dan samo s tirno vzpenjačo na grad pripeljalo kar 2137 obiskovalcev. Za boljšo predstavo, v povprečju je vzpenjača letos na dan vozila 656 potnikov.

Na Ljubljanskem gradu so se pohvalili še z enim rekordom. Minuli mesec so do vključno 28. avgusta na vzpenjači našteli kar 41.482 potnikov, kar je od leta 2006, ko je vzpenjača na grad popeljala prve potnike, najbolj uspešen mesec. Več kot 40.000 potnikov na mesec je vzpenjača v svoji zgodovini presegla le dvakrat: avgusta 2007, ko so zabeležili 41.124 potnikov, in avgusta lani, ko je bilo potnikov 40.499.

Letos se je do vključno julija z vzpenjačo na grad pripeljalo nekaj več kot 139.000 obiskovalcev. V primerjavi z lanskim in predlanskim letom je bilo število prepeljanih potnikov v prvih sedmih mesecih letošnjega leta konstantno višje.

Večji obisk gradu in uporabo tirne vzpenjače na javnem zavodu pripisujejo uvedbi enotne vstopnice in novemu ceniku, ki je začel veljati s 1. aprilom letos. Nov cenik je prinesel nove, nižje cene za turistične oglede na gradu in družinsko vstopnico, ki za dva odrasla in do tri otroke stane 15 evrov. "Iz statistike sodeč so ga (novi cenik, op. a.) obiskovalci odlično sprejeli, saj so ugotovili, da jim ponuja ugodnejše cene za večji izbor vsebin," so prepričani v Ljubljanskem gradu, saj enotne vstopnice obiskovalcem omogočajo, da si po nižji ceni ogledajo razstavo Slovenska zgodovina, Virtualni muzej, Razgledni stolp in vse aktualne razstave, ki se ob njihovem obisku nahajajo v gradu.

V prihodnosti si v javnem zavodu želijo v svojo ponudbo na gradu vključiti tudi vožnjo s turističnim vlakcem. S tem bi ugodili marsikateremu turistu, ki si želi, da bi lahko kupili eno povratno vozovnico in se denimo na grad popeljali z vzpenjačo, na pot nazaj v središče pa bi se podali s turističnim vlakcem. Obstoječi vlakec je v lasti zasebnega podjetja Čarman Bled, zato ga zavod ne more enostavno integrirati v ponudbo. So pa na Ljubljanskem gradu povedali, da razmišljajo tudi o lastnem vlakcu, vendar jim finančno stanje za zdaj še ne omogoča takšne naložbe.

Sicer pa grad nad Ljubljano kot turistična točka še vedno ostaja ena najbolj priljubljenih in obiskanih turističnih točk v Sloveniji. Naslednje leto javni zavod namerava postaviti dodaten nadzor s števci prehodov, da bodo lažje in natančneje merili obiskanost gradu. Njihov cilj je, da bi v enem letu grad obiskalo milijon obiskovalcev. "Omenjeni številki se približujemo in jo bomo v prihodnjih letih tudi dosegli," so nam odgovorili na vprašanje, kako oddaljen je ta cilj.