Zato sem se ozrl po ekipnih športih in se osredotočil na najboljše ekipe na svetu. In tu se mi je misel ustavila samo pri enem klubu, to je nogometni klub Barcelona. Ker sem imel Katalonce nedavno priložnost v Splitu videti igrati tudi v živo, sem skozi njihovo igro ves čas razbiral, kaj se lahko tudi podjetja naučijo od njega.

Vsi aktivno na poti k istemu cilju

Prva razlika, ki sem jo opazil pri nogometaših FC Barcelona, je bila ta, da ko je nekdo podal žogo na nasprotnikovo polovico, je večina igralcev stekla v napad, tako da žoge niso pustili naključnemu toku, temveč so vsak njen premik nadzorovali ter poskušali izkoristiti vsak trenutek, da jo spravijo v nasprotnikov gol. Medtem ko je bila slika na drugi strani precej drugačna. Ko je nasprotnik uspel spraviti žogo prek polovice, je tja tekel samo en igralec, ki je pač bil zadolžen za napad, vsi drugi pa so ostali v krču in gledali, kaj se bo zgodilo, ter od napadalca pričakovali čudež. Videti je bilo, kot da niso verjeli, da lahko tudi njihova ekipa zabije žogo v Barcelonin gol.

Iz tega sem naredil prve zaključke. Barcelonini igralci igrajo timsko. Ni jim pomembno, kdo bo dal gol, pomembno je, da dajo gol. Nihče ni imel občutka, da je najpomembnejši, temveč so vsi enako pomembni. Jasno se zavedajo, da so vsi na eni ladji, in če vsi ne veslajo v isto smer, nikoli ne bodo prišli do cilja. In kar je bilo najpomembneje: ničesar jih ni strah, sploh niso imeli pomislekov, da je kaj nemogoče. Verjamejo vase in v druge nogometaše na igrišču oziroma v svoje sodelavce. Stopnja medsebojnega zaupanja je neverjetna in prav to jih dela najboljše na svetu. Ničesar jih ni strah.

Z mislimi vplivamo na svoje ravnanje

To lahko vidimo tudi skozi njihove rezultate in vrhunske uvrstitve na pokalnih tekmovanjih v zadnjih letih, klubski proračun pa je kljub finančni krizi vedno večji. To dejstvo nam potrjuje, da s svojo miselno sposobnostjo lahko vplivamo tudi na svojo finančno situacijo. Strah je namreč tisti, ki v nas rojeva negativne misli, negativne misli pa potem prek naših dejanj vplivajo na našo okolico in način življenja. Dejansko smo sami kreatorji svojega življenja. Ne moremo biti pasivni in se zanašati na boljšo prihodnost, pomembna je sedanjost, saj z njo vplivamo na svojo prihodnost. Nič nam ni usojeno, sami se na vsakem koraku in vsak trenutek odločamo, kako bomo nadaljevali.

Zdaj, ko so razmere na trgu močno spremenjene in se je treba za kakovost in velikost tržne pogače boriti povsem drugače, se tudi dejansko kaže kakovost zaposlenih, ki so odraz tega, koliko so podjetja vlagala v svoje kadre in kako jih vodijo. V današnjem času morajo podjetja delovati kot ekipa, sedaj je premalo posamezni, morebiti izjemno sposoben sodelavec, ki bi deloval kot posamezni rešitelj, temveč lahko iz krize izplavamo samo kot ekipa.

Jasen cilj, medsebojno spoštovanje in zaupanje

Torej, kaj se podjetja, ki so v gospodarski, finančni in moralni krizi, naučijo od nogometnega kluba Barcelona? Da morajo imeti jasen cilj, odgovornost mora biti enakomerno razporejena, predvsem pa mora biti v podjetju močno zavedanje, da so prav vsi sodelavci del ekipe in da ni več vrhunskih posameznikov, "zvezd". Sedaj morajo postati vrhunska ekipa, verjeti vase in v sodelavce. Podjetja naj zato čas in energijo usmerjajo v oblikovanje timskega duha, skrbijo naj za osebni razvoj sodelavcev in gredo tako močna brezkompromisno proti cilju, torej brez dvomov in strahu.

Samo tako bomo lahko premagali blokado, ki trenutno vlada v svetu. Predvsem pa je pomembno, da si zaupamo in da verjamemo v sodelavce. Če bomo pozitivno gledali na sodelavce, ne bo več obrekovanj in obsojanj. Spoznali bomo, da če ima sodelavec več, bomo imeli v ekipi več tudi mi sami. Kriza, o kateri govorimo, ni nič drugega kot samo strah pred uspehom. In tisti, ki bo prvi premagal strah, bo tudi zmagovalec, tako kot je to FC Barcelona.

Milan Krajnc je strokovnjak za krizno vodenje v podjetju SIRIUS.SI.