Poslanec SDS je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani spomnil, da bo Družba za avtoceste v RS (Dars) na podlagi omenjenega razpisa izbrala ponudnika za elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku, ki naj bi bilo uvedeno za tovorna vozila z možnostjo nadgradnje za osebna vozila. Dars je pri tem po njegovih navedbah upošteval zadnje spremembe akcijskega načrta za uvedbo elektronskega sistema cestninjenja, ki ga je sprejela vlada.

Verlič je spomnil tudi, da je DZ pred časom sprejel zakon o državnih poroštvih za obveznosti Darsa iz kreditov in izdanih dolžniških vrednostnih papirjev za realizacijo gradnje avtocestnih odsekov v višini 300 milijonov evrov. Po njegovih besedah je iz preglednice, ki so jo dobili v poslanskih klopeh, razvidno, da je 173 milijonov evrov namenjenih za uvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku.

Poteza vlade in Vlačiča, ki je s spremembo akcijskega načrta dovolila takšen razpis, je po oceni poslanske skupine SDS v tem času popolnoma neumestna, neprimerna in žaljiva do državljanov. Z razpisom se očitno želi "še tik pred odhodom te vlade poskrbeti zgolj za dodatno polnjenje žepov očitno primernih ponudnikov, saj naj bi bil po nekaterih namigih razpis prirejen", je dejal Verlič. Poleg tega se želi z razpisom vpeljati tudi elektronski sistem cestninjenja za osebna vozila, česar po njegovih besedah ni storila še nobena država v Evropi.

"V času, ko primanjkuje denarja za konkretne infrastrukturne projekte, ko vlada v predlogu rebalansa predvideva občutno zmanjšanje in črtanje investicijskih sredstev ter varčevanje praktično na vseh področjih, ko logistična podjetja in avtoprevozniki propadajo, ko se Vlačičeva logistična platforma sesuva - Viator & Vektor, grožnja stečaja Adrie Airways ... - se Slovenija dodatno zadolžuje za 170 milijonov evrov za izvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku," je izpostavil Verlič.

Namesto cestninjenja raje dokončanje avtocestnega programa

Zato predlagajo, naj se sredstva namesto v drago cestninjenje raje namenijo v dokončanje avtocestnega programa in razvojnih osi. Hkrati vlado in Vlačiča v poslanski skupini SDS znova pozivajo, da "namesto dragega razpisa za cestninjenje takoj začne z odstranjevanjem obstoječih cestninskih postaj za osebna vozila in omogoči še večjo varnost in pretočnost prometa", je dejal.

Po njegovi oceni ima Slovenija ta trenutek dobro delujoč sistem - z uvedbo vinjet je namreč država na področju pretočnosti, varnosti in zmanjševanja negativnih ekoloških posledic prometa na avtoceste zagotovila vse cilje za zadovoljstvo uporabnikov avtocest.

Verlič je zavrnil tudi očitek v akcijskem načrtu vlade, da se bo zaradi vinjet zbralo manj sredstev; po vladnih projekcijah za leto 2009, pa tudi za lani, je bilo predvidenih zgolj 200 milijonov evrov, a je bilo nato v letu 2009 iz naslova cestnin zbranih 237 milijonov evrov, lani pa 290 milijonov evrov.

Glede morebitne privatizacije Darsa, je poslanec SDS ocenil, da gre najbrž za to, da "podjetje pride v prave roke". "Dars bi moral ostati v državnih rokah," je še poudaril Verlič.