Dogodek, na katerem so se pred komisijo investitorjev predstavila po štiri podjetja iz Slovenije in Hrvaške, tri iz Avstrije, dve iz Srbije in po eno podjetje iz Češke, Avstralije, Švice, Anglije, Romunije, Poljske in Estonije, je bil sicer zelo uspešen, ocenjuje Petković in dodaja, da so bili tudi odzivi podjetij, mentorjev in investitorjev nadvse pozitivni.

"Zelo so bili navdušeni nad kakovostjo predstavljenih idej in nad potencialom regije, tako da to zagotovo ni bil zadnji Seedcamp v Ljubljani," je dejal Petković. Da je bil dogodek uspešen, predvsem pa kakovostno izpeljan, se strinjajo tudi v Zemanti, letošnjem sponzorju dogodka. Zemanta je bila pred štirimi leti ena od prvih zmagovalcev Seedcampa. Soustanovitelj Zemante Andraž Tori je namreč prepričan, da v Sloveniji znamo pripraviti in dati dogodku dušo.

"In to je tisto, kar si udeleženci zapomnijo. Dobre izkušnje pa nato lajšajo nadaljnje stike," meni Tori in dodaja, da je ravno zato treba takšne dogodke obravnavati strateško in neprestano delati v smeri pozicioniranja Slovenije.

Od "čistih zelencev" do globalnih ponudnikov

Da se s sodelovanjem na Seedcampu startup podjetjem mnogokrat olajšajo začetni koraki v poslovanju, so zgovorne tudi zgodbe o uspehu naših podjetij, ki so sodelovala in zmagovala na Seedcampu. Kot omenjeno, se je na Seedcampu prva proslavila Zemanta, ki razvija spletno storitev za lažje objavljanje spletnih dnevnikov.

Tori se spominja, da so bili takrat še "čisti zelenci". "Tovrstni programi delujejo po principu, da se vržeš v vodo in se tako naučiš plavati. Mislim, da smo se tako ogromno naučili," opisuje Tori in kot prednost tovrstnih programov, med katere uvršča tudi ameriški YCombinator, izpostavlja tudi nujo startup podjetij, da ob prijavi razmišljajo globalno, poleg tega pa jih prijava nekako prisili, da ideja ne ostane zgolj na papirju, ampak jo tudi dejansko uresničijo.

Odpiranje vrat do investitorjev

Slovenci so bili uspešni tudi leto kasneje, ko se je med finaliste uvrstilo podjetje Uniki, ki razvija inteligentne medije, med zmagovalce pa smo se vnovič uvrstili letos, ko so nas v finalu londonskega Mini Seedcampa zastopali Vox.io, zdaj že tudi sponzorji ljubljanskega dogodka. "Seedcamp nam izjemno pomaga pri vzpostavitvi stikov in gradnji poslovne mreže v Evropi in ZDA. Med drugim smo v okviru ameriške turneje Seedcamp obiskali skorajda vse večje sklade tveganega kapitala in se udeležili že več kot deset dogodkov, na katerih so sodelovali izkušeni strokovnjaki, kot je Sean Ellis, ki je sodeloval pri načrtovanju marketinške strategije za Dropbox in Eventbrite," je o koristih Seedcampa povedal Tomaž Štolfa, ustanovitelj podjetja Vox.io, ki nudi opravljanje klicev neposredno s spletnega brskalnika.

Poleg tega, da Seedcamp pomaga pri vzpostavljanju stikov, odpira vrata in lahko bistveno pospeši razvoj podjetja, je izjemno koristen tudi dostop do vseh podjetij oziroma podjetnikov, ki so bili ali so še aktivni v programu. "Vsak od njih je pripravljen deliti znanje in izkušnje," opaža Štolfa, ki se že veseli londonskega Seedcamp Week, na katerem se bodo udeležili delavnic z izjemnimi mentorji.

Med finalisti Seedcampa je bilo leta 2008 tudi podjetje Uniki, ki ga vodi izvršna direktorica Mija Lorbek. V finale so prišli kmalu po ustanovitvi podjetja, ki izdeluje inovativne medije, njihov najnovejši izdelek pa je uni.move, ki združuje gibalno interaktivnost in obogateno resničnost, kar pomeni, da oseba lahko z gibanjem posnema 3D-osebo na zaslonu. Uni.move je trenutno prodajna uspešnica na britanskem trgu. "Res je. Kmalu po ustanovitvi podjetja smo prišli v finale Seedcampa, ki je izjemno koristen za vsa spletna podjetja. Nam je pomagal predvsem za nabiranje stikov in promocijo. Start-up podjetje s pomočjo Seedcampa dobi vpogled v razmere na globalnem trgu in povratne informacije od globalno uspešnih podjetnikov, ki jih sicer mladi na začetku podjetniške poti zelo težko dobijo. Nasveti mentorjev so nam prihranili marsikatero slepo ulico, je pa tudi res, da si nasveti mentorjev med seboj lahko nasprotujejo, zato mora podjetnik sam ločiti med njimi.

Skoraj tri leta od Seedcampa ugotavljamo, da so izjemnega pomena vezi, ki se sklenejo med udeleženci - tekmovalci, saj smo mi na primer z mnogimi od njih še vedno v stikih in večina je že šla po lastni uspešni poti, z nekaterimi celo poslovno sodelujemo," je pojasnila Mija Lorbek.