Osmerica kolesarjev je zelo izenačena. Od Thomasa Voecklerja do Damiana Cunega so le štiri minute in sekunda. S tem da ima francoski junak polovico tega na svoji strani. "Če sem pošten do sebe in drugih, potem moram reči, da nimam nikakršnih možnosti za zmago. Trasa je tako zasnovana, da se v Alpah šele zares začne," rumeni Thomas Voeckler odvrača pozornost. Alberto Contador je zadovoljen z okrevanjem kolena in le petnajstimi izgubljenimi sekundami v Pirenejih v primerjavi z lanskim največjim tekmecem Andyjem Schleckom. Slednji si z bratom Fränkom mane roke zaradi dveh minut kapitala pred Contadorjem, čeprav po tihem obžalujeta zapravljeno priložnost za napad, kar je bilo pogojeno tudi z značajem. Cadel Evans ve, da lahko čaka na kronometer. Ivan Basso (Liquigas), Damiano Cunego (Lampre) in Samuel Sanchez bodo še naprej prežali na napake in slabe dneve omejenih. Vsak ima torej svojo teorijo.

Že v današnji etapi se obeta pravi navzkrižni ravs, in sicer že od table nič kilometrov, čeprav trasa z najtežjim vzponom na prelaz Col de Manse (1268 metrov), 11 kilometrov pred ciljem v Gapu (162 kilometrov), ne obeta velike turbolence med kralji. Vsaj ne v primerjavi z obeti v sredo, ko čez Sestrier zavijejo v Italijo, ter v četrtek (201 kilometrov, 5090 višinskih metrov) in petek (113 kilometrov, 4200 višinskih metrov), ko plezajo na Galibier, Alpe d' Huez… Vsi že razmišljajo tudi o zadnji uri resnice v Grenoblu.

Priložnosti se danes nadejajo vsi nespecialisti za sprint in gore, vsi osmoljenci, vsi razočaranci. Vsi bodo želeli v beg, ker bo tam po mnenju vseh največ teoretičnih možnosti. To pa je tri četrtine karavane. Vsaj prvi dve uri bo vojna. Drugi bodo branili pridobljeno, kot ekipi Liquigas in Lampre. Kristijan Koren in Grega Bole bosta imela posebne naloge še naprej ob Ivanu "Groznemu", ki ima lepo izhodišče za zmagovalni oder, Boletov "Mali princ" pa sanja o peterici.

Na pekel v Alpah bodo vplivala tudi preostala mala rivalstva. Denimo za zeleno majico, kar se sprva zdi malo čudno. Mark Cavendish ima kot ponosni nosilec zelene majice 37 točk naskoka pred Špancem Rojasom (Movistar) ter še dodatnih 34 pred Philipom Gilbertom (Omega Pharma). Za pojasnitev razmerja - zmaga prinaša običajno 45 točk, leteči cilj pa 20. Zdi se, da je nedotakljiv. Cavendish je že napovedal, da želi v Parizu doseči 20. zmago na tourih in hkrati 30. na vseh treh največjih. Tudi na vmesnih letečih ciljih je zelo suveren.

Konkurenti razmišljajo drugače. "Če ne moremo zmagati v sprintu, moramo igrati na druge trike, da odvzamemo majico. Nikoli ne bomo odnehali," je bojno razpoložen J. J. Rojas, ki je po sobotni pirenejski etapi že zatožil Cavendisha, da se je v klance privlekel s pomočjo avtomobilov, vendar so komisarji UCI to obtožbo zavrnili. Zagotovo ga bodo imeli v najtežjih etapah dobro na očeh. Večji vpliv na vse ima lahko tudi taktika s pomočjo ekipe. Ker sta Rojas in Gilbert veliko boljša plezalca, Cavendish pa je bil v Pirenejih že tik pred časovnim limitom, bodo poskušali prav v etapah čez številne klance že od starta narekovati visok ritem, da bo zaostanek najslabših hribolazcev čim večji. Zaradi tega pa bodo zagotovo trpeli vsi, preživeli bodo najmočnejši in najsrečnejši. V tem bobnu pa je tudi Borut Božič.