Absolutni naslov državne prvakinje je v zadnjih šestih letih predala Blaži Klemenčič le leta 2009. Zagotovo bo Tanja v Londonu ena najbolj vročih Slovenk v igri za kolajne.

Kako je bilo z gorskega kolesa videti skupinski start vseh glavnih kategorij na državnem prvenstvu. To se zgodi zelo redko?

Da, končno smo videli pravo primerjavo na isti progi v istem času. Doslej smo vedno nekaj preračunavali glede na podatke o časih tekmovalnih krogov, zdaj smo videli pravo razmerje. Mislim, da je bila dobro vidna kakovostna razlika, zakaj je Slovenija v ženski razvrstitvi trenutno tretja, pri članih pa 44. A skupinski start na razplet ni vplival, sama nisem bila v ničemer prikrajšana, bilo pa je zelo zanimivo.

Trener Luka Žele je tokrat v Domžalah verjetno prvič po dolgem času prisoten tudi na dirki? Kakšno je sodelovanje na daljavo?

Res je to prva letošnja dirka, ki jo je spremljal. Lani je bil, če se ne motim, samo na dirki v Champeryu, ker je delal na sedežu UCI v Švici. Z Lukom sodelujem že zelo dolgo časa, najino sodelovanje je utečeno.

Z Nino Homovec sta članici matičnega MBK Črni Vrh Orbea Geax, ki je registriran tudi kot mednarodna ekipa UCI. Ste zaradi tega kaj prikrajšani na največjih dirkah?

Pri določenih stvareh je to celo prednost. Smo majhna ekipa, vendar se zaradi tega lahko bolj posvetimo podrobnostim in si bolj zaupamo. Na dirkah svetovnega pokala se pridružimo tovarniškim ekipam, španski Orbei in ameriški ekipi Luna, kar pod njihovim šotorom, za vse je poskrbljeno. Pri Luni so Kanadčanka Catharine Pendrel, Američanka Georgia Gould, Čehinja Katarina Nash, ki so bile med sedmerico na zadnji dirki. Za tovarniško Orbeo vozi tudi Francoz Julien Absalon, ki je osvojil praktično že vse, kar se osvojiti da. Na začetku sodelovanja smo se res počutili malce manjvredni, vendar smo spoznali, da smo vsi le ljudje. Dobro se razumemo, dobro smo se vklopili v njihovo družbo. To nam ob teh dosežkih ne nazadnje že tudi pripada, zasluženo smo zraven. Zadovoljni pa so tudi oni, sicer nas ne bi želeli imeti poleg.

Je v olimpijskem krosu čutiti kaj klubske taktike, ki jo poznamo s kolesarstva?

Mislim, da ne. To je šport, kjer vsak vozi zase, po svojem občutku in taktiki. Med dirko se marsikaj zgodi, vendar po dirki ni zamer.

Se po vašem mnenju tisti, ki spremljajo gorsko kolesarstvo, zavedajo, kaj pomenijo dosežki v svetovnem pokalu, kaj pomeni uvrstitev Slovenije na vrh nacionalnih lestvic v krosu, kaj uvrstitev na UCI-lestvici med posameznicami?

Mogoče se je to še najbolj videlo, ko smo startale s člani in mladinci in smo bile vse tri med petnajsterico. Še bolj pa se bodo zagotovo zavedali, ko se bo bližal čas olimpijskih iger. Skoraj zagotovo, ker ne verjamem, kako bi nam to kvoto lahko kdo odvzel, bosta Slovenijo v Londonu zastopali dve tekmovalki. Take stvari se ne spreminjajo na hitro, zagotovo pa se bo to opazilo.

Imate podrobno evidenco treningov? Koliko ur treninga, koliko kilometrov?

Te statistike ne vodim. V pripravljalnem obdobju naredim tudi do 25 ur treninga na teden, zdaj, v tekmovalnem obdobju, ko je vsak teden tudi močna dirka dolga uro in pol. pa manj, največ 15 ur.

Avgusta se začenja nov ciklus velikih dirk. Je državno prvenstvo že bilo v sklopu priprav ali ste se posebej osredotočili na največjo domačo dirko?

Državno prvenstvo sem vzela zelo zares, kot da je dirka svetovnega pokala, poskušala sem odpeljati čim bolj optimalno. Zdaj res sledi nekaj premora ter priprave na evropsko prvenstvo v začetku avgusta, potem so dve dirki svetovnega pokala na Češkem in Italiji ter svetovno prvenstvo v začetku septembra.

Kakšni poudarki veljajo za prizorišča največjih tekem?

Poudarek je predvsem na dodatnih zanimivih objektih. Predvsem na skalnatih odsekih, ki jih vgrajujejo v traso. Sicer pa najbolj na razmere vpliva vreme. Če je proga suha, je vse lažje, če je dirka v dežju, blatu, na spolzkem terenu, potem je vse lahko mnogo težje.

Jeseni bo tri leta, odkar ste pri delu doma na kmetiji izgubili dva prsta na levi roki, ki so ju kirurgi v peturni operaciji prišili nazaj. Vas ta poškodba še kaj ovira?

Ne, na kolesu nikoli. Med dirko se nikoli ne spomnim na to. S tem na tekmovanjih res nimam težav.