Študija, opravljena na 46 študentih, je razkrila slabe rezultate glede pomnjenja na novo naučenih dejstev v primerih, ko so študenti menili, da so se ta dejstva samodejno shranila na računalniku in do katerih bi lahko dostopali tudi kasneje.

Če ste prepričani, da so dejstva nenehno dostopna na spletu, ste namreč manj motivirani, da se jih naučite. Zveni nenavadno. Soavtorica študije Elizabeth Sparrow z univerze Columbia je povedala, da gre za obliko t. i. transaktivnega spomina, pri katerem odlagamo podatke na zunanje nosilce.

V študiji, v reviji Science objavljeni 14. julija, so študenti v računalnik vtipkali nekaj nesmiselnih izjav, med drugim: "Drozg (angleško bluebird, op. p.) ne more videti modre barve“, "Na poslovni kartici Al Caponea piše, da je bil rabljen trgovec s pohištvom.“

Polovici prostovoljcev so dejali, da bodo izjave izbrisane, medtem ko je druga polovica menila, da se bodo izjave shranile samodejno. Ko so študente prosili, naj ponovijo izjave, se je skupina "izbrisanih“ odrezala za 40 odstotkov bolje.

Profesorica je pojasnila, da bi lahko odkritje služile kot zgodnja preiskava v odnos med spletnimi orodji in kognicijo.