"Renault 4, ki je eden prvih iz Renaultove družine 'avtomobilov življenja', je plod genialne ideje: ponuditi vsestransko vozilo, s katerim se lahko pripelješ kamorkoli in v kakršnih koli okoliščinah," je poudaril Bratož. Spomnil je, da je prodaja "katrc" stekla leta 1961 oz. ravno v času, ko je proizvajalec avtomobilov Renault vzpostavil svojo komercialno mrežo izven Francije. Renault 4 je bil prvi model, s katerim je družba nastopila izven francoskega tržišča, njegov uspeh pa je bil takojšen.

V Sloveniji oziroma takratni Jugoslaviji se je zgodba renaulta 4 začela pisati marca 1969, ko je Renault sklenil pogodbo o proizvodnji "katrce" z Litostrojem in jo leta 1972 prenesel na novomeški IMV oz. današnji Revoz. "V začetku je šlo le za sestavo, površinsko zaščito in montažo vozil za jugoslovansko tržišče, kjer je renault 4 doživel velik uspeh ter dobil priljubljeno ime 'katrca'. V naslednjih letih se je proizvodni proces skupaj z objektom posodobil in že leta 1979 je IMV začel izdelovati 'katrce' za izvoz," je spomine obujal Bratož.

V začetku izvoza le za tretjino

V začetku je bilo izvoza po njegovih besedah le za tretjino - od skupaj blizu 30.000 izdelanih vozil -, a je ta delež kmalu zrasel na več kot polovico. Izvoz je bil sprva namenjen predvsem Franciji, proizvodne količine pa so se iz leta v leto povečevale. V 19 letih je bilo v novomeški tovarni izdelanih 575.824 vozil tega modela, "in šele letos so bile skupne proizvodne količine katrce presežene", je tudi povedal prvi mož Revoza. "To je uspelo twingu in to le v treh letih in pol proizvodnje, medtem ko smo katrco proizvajali kar 19 let," je dodal.

Bratož je pojasnil še, da ima Slovenija za "katrco" poseben pomen - zadnja nasploh je namreč leta 1992 s proizvodnih trakov zapeljala ravno iz novomeške tovarne. Bratož je zbrane nagovoril v okviru sprejema karavane renaultov 4 v Novem mestu. Kot je za STA dejala vodja službe za stike z institucionalnimi javnostmi in mediji v Revozu Nevenka Bašek Zildžović, je karavana, ki je na poti na veliko rojstnodnevno proslavo ob 50-letnici "katrce", ki bo konec tedna v francoskem Thenayu, sestavljena iz vozil renault štiri, katerih lastniki so iz Srbije, BiH, Hrvaške in Slovenije in skupaj delujejo pod okriljem kluba Renault štiri Srbija. "Danes so se ustavili tukaj, da spoznajo tovarno, v kateri je nastala zadnja katrca na svetu na sploh," je še povedala.