Najmanjši skupni imenovalec avtorjev projekta V čast sliki je v tem, da premikov v svoji in sploh v sodobni umetnosti ne iščejo na razvodjih, kot so stari, novi mediji; tradicionalno, sodobno; figurativno, abstraktno; ampak na ločnici med intenzivnostjo in ekstenzivnostjo likovne forme ter njenega učinka v človekovi intimni in družbeni realnosti, so sporočili organizatorji razstave na Ljubljanskem gradu.

V sliko velja verjeti, saj ima neko usodno privlačnost in izjemno prilagodljivo naravo, s katero je doslej preživela še vse umetniške sisteme in zato ne gre dvomiti tudi v njeno prihodnost, je v razstavni katalog zapisala likovna kritičarka Barbara Sterle Vurnik. Prepričana je, da vitalna energija slike ostaja neusahljiva tudi zaradi avtorjev, kot so Bernard, Muhovič, Gvardjančič, Novinc in Suhy. Ti slike vse do danes niso zapustili, niso zbežali v virtualno ali se ji kako drugače izneverili, je menila.

Omenjeni umetniki so po besedah kritičarke generacija slikarjev, ki so izšli iz tradicije modernizma, vendar so njegov duh uspešno prepeljali v sodobni, postmoderni čas, zato sodijo med ključne predstavnike slovenskega klasičnega slikarstva.

Dandanes smo, kot piše Sterle Vurnikova, priča diskusijam okoli pojma in pozicije slikarstva zlasti v kontekstu sodobne umetnosti, prepredene z možnostmi novih tehnologij, digitalnih medijev in alternativnih vizualnih praks. Peterica slikarjev temu ne nasprotuje, a jo mnogo bolj zanimajo lastna načela in slikarski koncepti. Ob teh slikah se zato zazdijo omenjene dileme kot nerelevantna vprašanja, saj želijo slikarji delovati na mnogo bolj univerzalnem nivoju.

Umetniki se zavedajo, da se njihov slikarski jezik danes zdi nekaterim arhaičen, a tega nihče od njih niti ne želi prikrivati, pač pa to celo izpostavljajo kot značajsko slikarsko podobo. In prav v tej svoji odkritosti in širini se skriva vsa avtentičnost njihovega slikarstva, ki se zato zazdi v današnjih razmerah skorajda kot "statement" oziroma kot svojevrstni osvežilni vitamin, piše Sterle Vurnikova.

Razstava sodi v sklop slikarskih predstavitev avtorjev po Sloveniji in svetu. Po gostovanju v Zagrebu, na Dunaju, v Benetkah in Kranju bo do 28. avgusta na ogled v Palaciju in v Stanovski dvorani Ljubljanskega gradu.