Na ulicah, kot sta Čopova in Trubarjeva, si kolesarji in pešci vsakodnevno izmenjujejo grde poglede, tudi jeziki včasih pobegnejo iz ust ali pa se jim pridruži še kakšna ostra beseda. Prvi so pogosto prepričani, da imajo oni prednost, vendar vozijo v zmoti, saj je že samo ime območje za pešce dovolj zgovorno. Prednost imajo šibkejši, medtem ko so kolesarji za divjanje po pešconah lahko tudi kaznovani z globo 160 evrov. "Policija večkrat prejme klice in pritožbe glede kolesarjev, ki z objestno vožnjo ogrožajo pešce," je potrdil tiskovni predstavnik policijske uprave Ljubljana Sebastjan Juhant.

Rešitev dobra kolesarska infrastruktura

"Divjanje kolesarjev je nesprejemljivo, saj je pešcona kraljestvo pešcev, kjer so kolesarji gosti in tako bi se morali tudi obnašati," meni predsednik Ljubljanske kolesarske mreže (LKM) Gašper Žemva in kot rešitev predlaga dobro kolesarsko infrastrukturo okoli pešcon.

Pritisk na pešcone naj bi zmanjšalo odprtje Kongresnega trga, saj so postale prevozne nekatere ulice, po katerih se lahko kolesarji izognejo množicam pešcev, računajo na ljubljanski mestni občini (MOL). Dokončna rešitev pa naj bi bila ureditev kolesarjenja po Slovenski cesti, ko se bo s Fabianijevim mostom pri Cukrarni sklenil notranji prometni obroč. "To nam je obljubil sam župan," še je dejal Žemva, ki je z elektronsko peticijo Slovenska je tudi naša zbral več kot 300 podpisov in še nekoliko pospešil to odločitev.

Poleg tega je Žemva dodal, da kolesarji, ki divjajo, mečejo slabo luč na vse mestne kolesarje in škodijo vsem skupaj: "Če se takšni kolesarji ne umirijo, nam grozi prepoved kolesarjenja po nekaterih delih območij za pešce." Zato so med kolesarje že aprila v sodelovanju s skupino Za mesto po dveh in mestno občino delili letake s prošnjo: "Kolesarji, vozite počasi, s hitrostjo pešca." MOL pa načrtuje tudi postavitev dodatnih opozorilnih tabel, ki bodo kolesarje opominjale, da so na območju, kjer imajo prednost pešci.