177 kilometrov dolga klasika prve kategorije UCI z 18 ekipami, ki se bo začela v soboto ob 13. uri v Kranju, je največja enodnevna dirka v Sloveniji. Kranjska klasika je enako kategorizirana kot dirka Po Sloveniji. Dirko so zaradi možnosti povabila boljših ekip prestavili na termin začetka Toura in dirke Po Avstriji. "S tem smo zadeli v polno, saj smo imeli nabor 25 ekip. Žal so bile potem omejitve pri financah," pravi organizacijski direktor Tomaž Poljanec, ki je zamenjal še vedno prvega svetovalca, upokojenca Franca Hvastijo, drugega zmagovalca dirke za Jožetom Valenčičem leta 1967. Nabrali so 55.000 evrov, kar je bilo dovolj za elitni Liquigas (Guarnieri, Ponzi) in Farnese Vini (Visconti, Gatto), s katero se na slovenske ceste vrača aktualni italijanski prvak Giovani Visconti, zmagovalec VN Kranja 2004 in zadnji tujec, preden se je začel zmagoviti slovenski niz. V naboru so bili denimo tudi kolesarji Katjuše, ki pridejo z mlado ekipo, Miche z Davidom Rebellinom in BMC z Alessandrom Ballanom, nekdanjim svetovnim prvakom. Slednji se cenijo na 6000 evrov, kar je bilo preveč za organizatorje. Rebellin pa ime težave z italijansko davkarijo in si ne upa zapustiti Monaka drugače kot le z letalom, zato je ekipa kar sama odpovedala sodelovanje.

Na zadnjih petih izvedbah so slavili slovenski kolesarji, ki bodo tudi tokrat najbolj motivirani. Niz je začel sedanji selektor Martin Hvastija leta 2005, nadaljeval športni direktor Adrie Mobila Boštjan Mervar (2006), sledila sta uspeha udeleženca letošnjega Toura Boruta Božiča in Grege Boleta, zadnji dve zmagi pa sta pobrala kolesarja najmočnejših domačih ekip letos na startu, Gašper Švab (Sava) in Matej Gnezda (Adria Mobil). Še vedno je vprašljiv nastop domačega junaka, Tržičana Gašperja Švaba, ki je na zadnji etapi dirke Po Sloveniji z glavo zadel v nerodno na cesto obrnjeno tablo in je zato odstopil, a še vedno čuti posledice pretresa možganov. "Glava me ob naporih boli. Težko sem zbran. Ne bi želel še enkrat z glavo skozi zid. Glava je le glava," pravi osmoljenec. Kolesarjem Save še vedno ostanejo trije aduti, Jure Zrimšek, Luka Mezgec in Vlado Kerkez, ki so pravi specialisti za razgibane terene, kot je osem krogov po vaseh pod Storžičem in trije finalni v Kranju z znamenitim Jelenovim klancem. Željni uspeha so tudi v Adrii Mobilu. "Fantje so močni, vendar konkurenca naredi svoje. Tako Po Sloveniji kot na državnem z Grego Boletom so zmagali boljši. Tokrat bomo dirkali malce lažje, ker ne bo kolesarjev Perutnine," je napovedal prvi mož Milan Eržen. Trener Marko Polanc, ki se je pred sezono iz Save preselil k Radenski, je željan potrditve mladih upov, ki so v kategoriji do 23 let pobrali vse kolajne na državnem prvenstvu. Na pobudo Ptujčanov je kandidate pod imenom "reprezentanca" zbral tudi Martin Hvastija. "Jure Kocjan, Marko Kump, Aldo Ino Ilešič so taka imena, da si zaslužijo možnost nastopa, čeprav njihovih ekip ni v Kranj," pravi Martin Hvastija.

Uspeh domačih kolesarjev v Kranju ima še dodatno težo pri nabiranju točk UCI. Odločajo o kvoti članov na svetovnem prvenstvu septembra na Danskem, kjer trenutno dobro kaže znova na podobno močno udeležbo kot na zadnjih prvenstvih. Ker za lestvico UCI Europa toura šteje deset najboljših, je še posebej pomemben nastop Jureta Kocjana (17. na lestvici ET) v dresu reprezentance, Blaža Furdija (67.) in Blaža Jarca (139.) v dresu Adrie Mobila, Savčanov Luke Mezgeca (356.) in Jureta Zrimška (384.) ter Kranjčana Jana Polanca v dresu Radenske.