Že 58. različica festivala Cannes Lions, ki se je iz "zgolj" oglaševalskega letos preimenoval v festival kreativnosti, je med 19. in 25. junijem ponovno gostila najbolj znana imena iz oglaševalskih vrst pa tudi sveta medijev, filma in zabave. Več kot 9000 udeležencev z vsega sveta je v Cannesu med drugim lahko prisluhnilo igralcema Robertu Redfordu in Jesseju Eisenbergu, ki je v filmu Socialno omrežje upodobil ustanovitelja Facebooka Marka Zuckerberga, publicistu Malcolmu Gladwellu, ameriški založnici Marthi Stewart in Arianni Huffington, soustanoviteljici novičarskega portala Huffington Post.
V letošnji oglaševalski tekmi se je za leve, v oglaševalskem svetu zagotovo najbolj zaželene nagrade, potegovalo rekordnih 28.828 prijavljenih del. Nekatera zmagovalna dela so bila zagotovo presenečenje, saj so v Cannesu prvič opozorila nase, medtem ko je bila večina, vsaj tista, ovenčana z velikimi nagradami, že starih znancev z drugih oglaševalskih festivalov.
Ena izmed prvih zmagovalk, ki so jih razglasili v Cannesu, je bila romunska oglaševalska agencija McCann Ericksonn Bukarešta, ki si je za akcijo Ameriški Rom romunskega proizvajalca čokolad Kandia Dulce prislužila kar dve veliki nagradi, in sicer v skupini direktnega marketinga in v skupini promocije. Čokoladice Rom so tradicionalne romunske čokolade, na kar nakazuje tudi njihov ovitek, romunska zastava, ki pa so bile med otroki in najstniki vedno manj zaželene, saj so raje posegali po ameriških, kot sta Snickers in Mars. Od tod tudi ideja za kreativno zasnovo akcije - omejeno serijo čokolad Rom so preoblekli v ameriško zastavo in na tak način izzvali sicer šibko nacionalno zavest Romunov. Po enem tednu pa so razkrili, da je "stari" Rom tako romunski, kot je vedno bil, medtem ko je "ameriški" postal zbirateljski primerek. Z inovativno potezo so naleteli na veliko zanimanje javnosti in medijev ter si priborili nazaj nekdaj zveste privržence, saj je Rom spet najbolj priljubljena romunska čokolada.
Dve veliki nagradi, in sicer za celostno oglaševalsko akcijo in za najboljšo akcijo zunanjega oglaševanja, si je prislužila tudi ameriška oglaševalska agencija Droga5 New York, ki je za Microsoftov iskalnik Bing zasnovala celostno akcijo Dešifriraj Jay-Z-ja z Bingom (Decode Jay-Z with Bing). Pri Microsoftu so želeli doseči večjo obiskanost in prepoznavnost iskalnika Bing med mladimi, zato so se povezali s priljubljenim ameriškim raperjem Jay-Z-jem in poskrbeli za obsežno komunikacijsko akcijo ob izidu njegove avtobiografije Dešifriran (Decoded). Posamezne strani iz njegove knjige so razpršili po različnih medijih po svetu, a ne naključno, temveč po tistih krajih, ki jih Jay-Z opisuje v knjigi. Njegovi oboževalci so tako lahko sledili njegovi poti in podoživljali njegovo zgodbo tam, kjer se je dogajala. V akciji so uporabili različne medije in jih tudi na novo ustvarili - strani iz knjige so natisnili tudi na škatle od pic, krožnike, ovitke hamburgerjev, dno bazena in na številne druge stvari. V središču akcije pa je bila računalniška igra na iskalniku Bing, v okviru katere so lahko Jay-Z-jevi privrženci zbirali in odkrivali stran za stranjo njegove knjige in jo tako prebrali, še preden je prišla v knjigarne. Veliko nagrado v skupini filmskih oglasov je dobil na oglaševalskih festivalih že večkrat nagrajeni oglas za Nike Napiši prihodnost, ki ga je zasnovala nizozemska oglaševalska agencija Wieden + Kennedy Amsterdam in so ga predvajali pred lanskim svetovnim nogometnim prvenstvom. Dosežki in spodleteli podvigi nogometašev, med katerimi so bili tudi Didier Drogba, Wayne Rooney in Cristiano Ronaldo, so v oglasu prikazani kot val, ki obliva vso družbo, vpliva na svetovne dogodke in spreminja tudi njihova lastna življenja. Oglas si je ogledalo na milijone ljudi, saj je najprej zaokrožil po spletu.
Veliko nagrado za najboljši tiskani oglas je dobila kitajska oglaševalska agencija JWT Šanghaj za naročnika Samsonite. Za proizvajalca kovčkov je zasnovala tiskane oglase in plakate, katerih namen je bil opozoriti na izjemno odpornost Samsonitovih kovčkov. To so storili s ponazoritvijo nasprotja med tem, kako "nebeško" je za potnika biti v prvem razredu in kako "peklensko" je "tam spodaj" za kovček, ki pa kljub vsemu mučenju pride na svetlo povsem nepoškodovan.
Veliko nagrado za najizvirnejšo uporabo medija je prejela korejska oglaševalska agencija Cheil Worldwide Seoul, ki je za trgovca Tesco ustvarila virtualno trgovino na postaji podzemne železnice. Na videz so njene prodajne police enake kot v navadnih trgovinah, a je način nakupovanja povsem drugačen. Kupec z mobilnim telefonom posname QR-kodo izdelka, ki pristane v njegovi spletni nakupovalni košarici, po opravljenem nakupu pa mu naročene izdelke dostavijo na dom. Tescova spletna prodaja se je od začetka akcije povečala kar za 130 odstotkov. V skupini oblikovanje je veliko nagrado dobila ameriška agencija Digital Kitchen, ki je novoodprti lasvegaški hotel Cosmopolitan zasnovala kot galerijo z več kot petsto umetniškimi deli na digitalnih platnih. Veliko nagrado za učinkovitost kreativne zasnove, ki je bila novost letošnjega festivala, je dobila britanska agencija Abbott Mead Vickers BBDO London za akcijo Sendvič (Sandwich), ki jo je pripravila za blagovno znamko čipsov Walkers Crisps proizvajalca PepsiCo. Snovalci akcije so se domislili, da bi ljudem približali idejo, da lahko tudi s čipsom naredijo sendvič. V Veliki Britaniji so tako našli vas z imenom Sandwich in jo z nizom presenetljivih dogodkov s slavnimi osebnostmi, med katerimi je bila tudi igralka Pamela Anderson, spremenili v najbolj vznemirljiv kraj na Otoku.
Med piarovskimi akcijami je slavila avstralska akcija Ločitev, ki jo je za avstralsko banko National Australian Bank (NBA) naredila agencija Clemenger BBDO Melbourne. Med Avstralci je namreč prevladovalo mnenje, da štiri največje banke, med njimi tudi NBA, sodelujejo med seboj in usklajujejo cene svojih storitev, s čimer uspešno izločajo konkurenco. NBA je hotela spremeniti to percepcijo, zato je v sporočilih za javnost naznanjala, da se je razšla z drugimi bankami in da se po boleči ločitvi postavlja na noge. Njena ločitev je le v enem dnevu zaokrožila po vseh avstralskih medijih; tudi komitenti niso ostali ravnodušni, saj se je povpraševanje po storitvah te banke občutno povečalo.
Poleg nagrad za kreativnost na festivalu Cannes Lions vsako leto podelijo tudi posebne nagrade oglaševalskim agencijam na podlagi števila osvojenih levov. Za oglaševalsko agencijo leta so ponovno razglasili brazilsko agencijo AlmapBBDO iz Sao Paula, za agencijsko mrežo leta BBDO, za holdinško družbo leta pa WPP. Neodvisna agencija leta je postala Wieden & Kennedy iz ameriškega Portlanda, medijska agencija leta je nemška Jung von Matt iz Hamburga, agencija za direktni marketing leta pa Ogilvy Argentina iz Buenos Airesa. Nagrado zlata palma leta za najboljšo produkcijsko hišo je dobila ameriška produkcijska hiša Smuggler.