Včerajšnji podpis memoranduma o sodelovanju predvideva, da bi letala iz Indije v ZDA dvakrat na dan pristala na Brniku. Eden od teh letov bi bil namenjen v New York, drugi v Chicago, hkrati pa bi Brnik gostil še dva leta iz ZDA v Indijo, nam je včeraj po podpisu pojasnil predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir. Za letališče bi to lahko pomenilo tudi do pol milijona več potnikov, ker naj bi šlo za 300-sedežni letali boeing 787, pa tudi sicer velik logistični zalogaj. Omenjena letala imajo velik del namenjen tudi prevozu tovora, a Skobir zagotavlja, da so na potrebe po večjih zmogljivostih pripravljeni. V družbi ocenjujejo, da bi se z uresničitvijo projekta prihodki lahko povečali za od štiri do šest milijonov evrov. Minulo leto je Aerodrom Ljubljana prepeljal 1,39 milijona potnikov in ustvaril okoli 33 milijonov evrov prihodkov od prodaje.

Boštjančič verjame, da se bo dogovor z Air India končal pozitivno. Pojasnil je, da imajo Indijci zelo jasno strategijo, v kateri so operacijo že dodobra razdelali. Zanima jih ves paket od ponudbe letališča do goriva, višine taks za pristanek, polet in prelet države, cene hotelov v Ljubljani in podobno. Adria, tako pravi Boštjančič, potrebuje predvsem nove potnike in te bi lahko zagotovil Air India. Poleg tega, da bi Indijci potnike z brniškega letališča lahko prepeljali v ZDA in Indijo, bi Adria njihove potnike prevažala na destinacije znotraj regije. A obstoj Adrie ni odvisen od uresničitve dogovora, dodaja Boštjančič. "Če ne bi prišlo do te povezave, obstajajo še podobne zgodbe," je povedal.

Tako Boštjančič kot Skobir sta zatrdila, da sta Adria in Aerodrom svoj del naloge že skoraj v celoti izpolnila, zdaj je na potezi država. Ko gre za takse, je Slovenija med najdražjimi v Evropi, 80 odstotkov dražja je od sosednje Hrvaške, in država, ki bo najprej podpisala dvostranski sporazum z Indijo o letalskem prometu, bo morala skleniti svoj del posla tudi pri višini taks. Konkurenčnejše cene posledično seveda pričakuje tudi Adria.

katja.svensek@dnevnik.si