Tako se je začela zgodba o "zelenem zabojčku", polnem ekološko pridelanega sadja, zelenjave in še nekaterih eko priboljškov, ki ga dostavijo pred vrata vaših domov in pisarn.

Aktiven odnos do naročnikov

Gregor Hribar je, kot to velja za večino podjetnih ljudi, zelo vsestranski. Sicer diplomirani strojni inženir ni zgolj uspešen prodajalec vrtnin, ampak uživa tudi v kreativnem pisanju. Tako izpod njegove tipkovnice prihajajo tudi nadvse hudomušne eko-novičke in besedila, ki jih Zeleni zabojček objavlja na svoji spletni strani in letakih, ki jih naročniki prejmejo v zabojčkih.

Pred tem je svojo podjetnost in smisel za obujanje idej pilil na IT-področju, kjer se je ukvarjal z energetsko učinkovitostjo. Dobre prakse je odnesel s seboj v Čarno: "Gre za to, da poskusiš preslikati dobre stvari iz velikega posla na takšen majhen dvanajstevrovski zabojček," pravi Hribar.

Njegova popotnica pa niso bile le koristne izkušnje, ampak tudi sodelavka Alexandra, ki jo je spoznal v Berlinu, med delom pri evropskih projektih za energetsko učinkovitost. Povabil jo je v podjetje, v katerem je delal, in sprejela je izziv, spakirala kovčke ter se preselila v Slovenijo. Podobnih idej, pa vendar tako različni, da se pri delu dobro dopolnjujejo, so Alexandra, Irma in Gregor kasneje ustanovili tudi Čarno.

Poslovni model, ki preverjeno že nekaj let deluje v Veliki Britaniji, Nemčiji in Avstriji, so posvojili, a ga naredili še nekoliko bolj 'čarnega': imajo aktiven odnos do svojih naročnikov in zadovoljstvo svojih strank negujejo z osebnim komuniciranjem preko elektronske pošte, berejo in se odzivajo na mnenja uporabnikov na odprtem blogu ter jih nagovarjajo s poučno-šaljivimi obvestili, ki jih prilagajo zabojčkom.

Sezonsko in lokalno pa pika!

V Zelenem zabojčku se trudijo kar se da prisluhniti željam in predlogom strank, zato so v zabojčkih naredili prostor tudi bananam, čeprav te niso lokalnega izvora. "Bilo je kar nekaj naročnic, ki so pripravljale kašice za svoje dojenčke, zato smo si po dolgem premisleku rekli: dobro, pa naj bodo banane, ampak res samo banane in čisto nič drugega, kar ni lokalno!" Ta izjema le potrjuje njihovo pravilo, da je prvo zadovoljstvo strank. A enako močno vztrajajo pri tem, da so zabojčki polnjeni predvsem s sezonskim in lokalnim sadjem ter zelenjavo. "To je tudi glavno zagotovilo, da so živila okusna in sveža," poudarja Gregor.

Dobrote v zelenem zabojčku pridelujejo in dobavljajo slovenski kmetje iz okolice Ljubljane, odvisno od sezone pa tudi od drugod. Sočne češnje pridejo iz Goriških Brd, najboljše jagode iz Posavja in najboljši krompir z bloških njiv. Izdelke po naročilu zložijo v zabojčke in vsak četrtek ter ponedeljek dostavljajo v kombiju - darilu enega od kmetov, ki jih zalagajo z ekološko pridelanimi živili. Takrat so vsi na nogah in potrudijo se, da jim ne ostane niti en zeleni zabojček.

V Čarni za slabo storitev ni prostora: živila morajo biti sveža in pravočasno dostavljena, ker pa je zelenjava zelo nepredvidljiva, reklamacije rešujejo karseda hitro in učinkovito.

Število tedenskih naročil postopoma narašča in danes jih je že 230. Dober glas seže v deveto vas, prav zadovoljne naročnice in naročniki pa so tisti, ki najbolj pospešujejo prodajo. Podjetje Čarna svoje zelene zabojčke zdaj že dostavlja tudi v Maribor.