Newey je bil odgovoren za zasnovo dirkalnika FW16, ki ga je Senna vozil tistega usodnega dne, prvega maja leta 1994, v Imoli. Britanec tudi priznava, da je nesreča pokojnega dirkača imela zelo velik vpliv nanj, ter da si še danes ne more pogledati posnetke tragične nesreče. "Še tisto malo las kar sem jih takrat imel, so mi po dogodku izpadli. Zaradi nesreče se je spremenil tudi moj videz, bilo je grozno. Tako jaz kot sedanji tehnični direktor Williamsa Patrick Head sva se spraševala, ali sploh še želiva nadaljevati. Ali sploh želiva sodelovati v športu, kjer ljudje umirajo v nečemu, kar sva midva ustvarila.“

Tako Newey kot Head sta bila po smrti Senne obtožena uboja, zaradi česar je Britanec skoraj odkorakal iz avtomotošporta. "Za celotno ekipo je bila ta izkušnja zelo težka. A po pravici povedano, ne bomo nikoli vedeli, kaj se je v resnici zgodilo. Nobenega dvoma ni, da je odpovedal krmilni sistem. Vprašanje je le, ali je sistem odpovedal med nesrečo ali jo je povzročil. Kljub temu vsi dokazi namigujejo, da dirkalnik ni ušel iz proge zaradi te okvare,“ je za časopis The Guardian dejal 52-letnik.

Po natančni analizi nesreče, ki so jo opravili forenziki, Newey verjame, da je za napako kriva zadnja desna pnevmatika, na kateri so se nabrali delci s proge in jo prebodli. "Če bi moral sam izbrati vzrok nesreče, bi se odločil za to teorijo,“ je za konec še povedal Newey.