Od Klemenčičevega drugega mesta na Giru bo minilo že deset let. Kakšni so vaši spomini na predlansko slavje na španski Vuleti, edini slovenski zmagi doslej na tritedenskih dirkah in s kakšnimi občutki odhajate na prvi Giro?

Lepih stvari se je vedno lepo spominjati. Lepi občutki. Zato delam, da bi se ponovili tudi drugje. Čeprav bom nastopil na prvem Giru, grem nanj kot na vsako drugo dirko. Poskušal sem se najbolje pripraviti, motiviran sem kot posameznik in kot član Vacansoleil. Na Giru sem si vedno želel voziti. Pripravljenost v zadnjem obdobju ni bila taka, kot sem si želel, vendar verjamem, da se bo do starta obrnilo na bolje.

So ti zadržki zaradi bivanja v "tibetanskih" razmerah?

Ja, tako je. Zadnjih 14 dni sem spal "na višini", posledice pa očitno še preveč čutim. V nasprotju s hribolazci, ki lahko čakajo težak zadnji teden, moram biti sam vrhunsko pripravljen že prvi dan. Do konca nedeljske etape (Alba-Parma, 244 km, op. p.) bo že vse jasno.

Giro je letos po mnenju vseh znova najtežji doslej, speljan čez vse vinograde, vulkane, mulatjere. Ste pregledali, koliko priložnosti boste dobili sprinterji?

Res govorijo, da se bo Giro začel s 13. etapo. Vendar sam, po dosedanjem dogovoru s šefi, ne grem niti do Grossglocknerja. Tudi dvanajst etap do Ravene je vse prej kot ravninskih. Razen če Carrara obleče rožnato majico in jo bom pomagal braniti. (Smeh.) Nesmiselno zame je trošiti moči pred nadaljevanjem sezone. Zelene majice na cilj ne bo pripeljal hiter kolesar. Le dve etapi sta povsem ravninski. Vsaj pet je po mojem predvidevanju takih etap, kjer bi lahko kaj naredil. V čisti ravninski etapi imam manj možnosti, ker moram težje in močnejše sprinterje, kot sta Cavendisch in Farrar, še presenetiti. Moje so trase z malo klanca, z blago vzpetino v cilj, s tehničnim zaključkom. Res pa je, da je takih največ.

Na start odhajate kot prvi sprinter v daleč najbolj multinacionalni zasedbi iz osmih držav.

V ekipi vedo, da imam kot sprinter pač največ možnosti za odmeven rezultat. Carrara lahko le upa, da se prerine med prvih deset skupno. Praktično vse je usmerjeno na vsestranskost celotne ekipe. Nimamo šampionov, smo pa dobri na vseh terenih in z malce presenečenja smo lahko povsod zraven.

Kakšna bo pomoč ekipe?

Sprinterskega vlaka, kot so zapisali v izjavi za javnost, dejansko ne moremo sestaviti kot Lampre, Columbia, Garmin. Seveda pa bodo pomagali. Nikoli pa nisem izvajal terorja, da bi kot kapetan želel brezpogojno pomoč in onemogočal druge, če so dobri. Sem tak tip kolesarja, da nočem nikogar zavirati in pomagam, tudi če so akcije včasih na mojo škodo.

Se ta dobrota na dolgi rok vrača?

Upam, da se bo vrnila. Nekateri pravijo, da so pravi šampioni popolni egoisti, drugi, hm.

UCI že drugo sezono povsem potihoma vodi točkovanje ekip za licenco ProToura. Je lov na točke čutiti?

Pritisk je, zagotovo. Borimo se za te točke. Zato je tudi naša ekipa tako sestavljena, da bi tudi v sprinterskih etapah lahko kaj pobrali. Zato tudi vozim na Giru, tako kot velika večina najboljših sprinterjev, ne glede na traso. Vedno je možno vse, upam le, da bodo prave priložnosti za ekipo in zame. Se bomo pa prilagajali boljšim ekipam. Nimamo česa izgubiti, lahko le dobimo. Vuelto pa bo težko ponoviti.

Kakšne posledice pušča sled afere Ricco, Mosquera za ostali del ekipe?

Prve dni februarja ni bilo prijetno. Vsaka taka stvar pušča posledice. Zdaj se je normaliziralo.