Ta so namreč v veliki večini premajhna že za povprečno velik sodoben avto, kaj šele za kakšnega večjega (terenca, karavana, enoprostorca, takšnega ali drugačnega križanca...), ki jih je danes tudi vse več. Zato je še dobro, če vozniku ali voznici med dve povsem pravilno parkirani sosednji vozili avto po nekaj omenjenih premikih sploh uspe spraviti na parkirni prostor. Nemalokrat namreč prej obupajo in izgubljajo dragoceni čas z iskanjem drugega prostora. Ki pa ga seveda ni kar tako enostavno najti.

Krivo je dejstvo, da so pravilniki za projektiranje mirujočega prometa še iz stare republike oziroma so se pomladili z normativi za opremo mestnih prometnih površin FAGG leta 1991. Ti normativi (2,30 metra v širino in 4,80 metra v dolžino pri nas še vedno znašata osnovni minimalni meri parkirnega mesta pri pravokotnem parkiranju na zunanjih površinah) pa, jasno, ne ustrezajo novim zahtevam prometnih obremenitev in povečevanju avtomobilskih dimenzij - nekaj primerov, kako zelo so zrasli, smo navedli v okvirju.

Prav posebno težavo predstavljajo parkirne hiše. Pri nekaterih, na žalost tudi povsem novih, se namreč zatakne, še preden do parkirnega mesta sploh pridemo. Zaradi preozkih dovozov in vmesnih povezovalnih poti tako na visokih betonskih robovih in nosilnih stebrih brez težav opazimo veliko sledov barv s pločevine, ki jo je nekdo "naslonil", ker je bilo prostora za manevriranje oziroma parkiranje pač mnogo premalo. "Težave nastanejo zaradi tega, ker so vozne površine in parkirni prostori med konstrukcijskimi elementi - stebri objekta. Ker pa so konstrukcijski elementi včasih projektirani prej, kot je izdelana prometna ureditev garaž, nastane težava pri umeščanju zadostnega števila parkirnih mest glede na potreben izračun. Zato prihaja do minimalnih dimenzij, ki so še iz časov fička," pojasnjuje Franci Cerkvenik iz družbe za projektiranje in inženiring Tega invest. In da ne bo pomote: veliko je novih parkirnih hiš, v katerih se tudi večji avtomobili počutijo kot ribe v vodi in je z njimi mogoče zlahka manevrirati ter jih tudi parkirati. Problem nastane pri nekaterih starejših in predvsem tistih novih, ki imajo že zdaj v vseh pogledih preveč zožen prostor in bodo slej ko prej potrebne temeljite obnove - še preden so sploh dobro začele obratovati.

Drugod po Evropi so, vsaj kar zadeva Evropsko unijo, glede tega večinoma pred nami, zato bi tudi sledenje tuji literaturi in ogled kakšnega primera zagotovo lahko koristilo. Tudi omenjeni normativi, ki so še vedno veljavni pri nas, so bili na primer povzeti po takrat veljavnih nemških standardih. Ki pa so danes že popolnoma drugačni...

Dimenzije parkirnih mest je treba nujno povečati

Komentar avtorja: Ne le koliko, kakšne?