Na tekmovanje, ki ga organizira Tovarna podjemov skupaj s Tehnološkim parkom Ljubljana in Javno agencijo za podjetništvo in tuje investicije, se je sicer s poslovnimi načrti prijavilo 26 start-up podjetij, v finalu pa so se s podjetjem DiaGenomi za naziv start-up podjetja leta potegovala še podjetja Intelius, Mesi, Modro oko in R3.

Drugačni in malo nori

Mladi slovenski podjetniki, med katerimi je tudi vse več raziskovalcev, dokazujejo, da se akademska in podjetniška sfera lahko odlično prepletata, le vztrajen je treba biti in verjeti v svoj uspeh. "Podjetnik je človek, ki ga je oblikovalo okolje, v katerem živi. Vendar pa podjetnik za izvedbo svoje ideje in preživetje na trgu potrebuje določene lastnosti in sposobnosti. Poleg prepričanja v svojo idejo mora biti tudi timski človek, ki je pripravljen tvegati, biti drugačen in prepoznaven, samoiniciativen, vztrajen in povrh vsega še malo nor," je lastnosti uspešnega podjetnika opisala Neža Finžgar, direktorica in soustanoviteljica podjetja Envit, lanskega zmagovalca tekmovanja Start:up Slovenija.

Drugačne in na prvi pogled malo nore, vsekakor pa inovativne ideje prihajajo tudi iz letošnjih finalnih start-up podjetij. Zmagovalno podjetje DiaGenomi se je tako denimo lotilo genetskih analiz raka dojke in debelega črevesja, s pomočjo katerih bodo onkologi lahko ocenili nevarnost sevanja tumorja in temu prilagodili nadaljnje zdravljenje. Z genetskimi analizami kardiovaskularnega sistema pa bodo zdravniki ugotovili, kakšno je pacientovo tveganje za razvoj kardiovaskularnih obolenj. Klemen Španinger, direktor podjetja DiaGenomi, je povedal, da jim uresničevanje ideje, ki izvira iz časov študija, ne dopušča prostega časa. "Poleg tega dva dokončujeva še doktorat," je dodal Španinger, ki si bo po zelo dolgem času privoščil nekaj prostih dni, nato pa bo vse sile usmeril v prodor na evropski in vzhodni trg.

Facebook za podjetja

Da je pri vse večjem številu bolezni v sodobni družbi pomembna preventiva, se zelo dobro zavedajo tudi v podjetju Mesi. Ukvarjajo se namreč z razvojem inovativnih medicinskih pripomočkov, s katerimi bodo ljudem omogočili zgodnje odkrivanje periferne arterijske bolezni. Morda se sliši nenavadno, a ob napovedih zdravnikov specialistov, da bolezen zaradi kajenja, stresa in uživanja mastne hrane lahko doleti kar 900.000 Slovencev, dobi naprava podjetja Mesi veliko večji pomen.

Mladi slovenski podjetniki so polni idej tudi na področju razvoja spletnih rešitev. V podjetju R3 so priložnost videli v medijih, ki bi s plačljivimi spletnimi vsebinami lahko postali manj konkurenčni. Razvili so produkt DoubleRecall, s katerim lahko spletni mediji na inovativen način tržijo plačljive vsebine, in sicer tako, da oglaševalci sponzorirajo bralcem dostop do plačljivih vsebin. Bralec mora pri tem za dostop do vsebin vnesti označene besede iz oglasa v posebno okence. Podjetje Intelius razvija spletno rešitev Flowr, neke vrste "facebook za podjetja", ki zaposlenim omogoča preprosto komunikacijo in izmenjavo dokumentov. V devetih mesecih od objave na spletu Flowr uporablja več kot 5000 podjetij, univerz in drugih institucij, večinoma iz Evrope in ZDA. Med finalisti tekmovanja Start:up Slovenija 2011 sta se znašla še dva raziskovalca, oba z Inštituta Jožefa Stefana, ki sta lani ustanovila podjetje Modro oko, v okviru katerega izdelujeta pametne interaktivne rešitve za vizualizacijo in enostavno uporabo kompleksnih podatkov.