Minister za šolstvo in šport Igor Lukšič je na predstavitvi projekta Dvig socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romskih skupnosti, poudaril, da ministrstvo s tem projektom, ki se je začel septembra 2010 in bo trajal do avgusta 2013, poskuša z vključitvijo motivacijskih mehanizmov pripeljati čim več Romov v vrtce in šole. Ne le to, projekt po Lukšičevih besedah vključuje tudi vzpostavljanje stika v romskih naseljih oziroma s starši otrok, ki že pošiljajo svoje otroke v šole in se zavedajo, da je perspektiva njihov otrok odvisna od dobre izobrazbe.

V teh dveh letih, odkar je tudi predsednik vladne komisije za romska vprašanja, Lukšič ugotavlja, da ti procesi tečejo dobro, da se romska skupnost krepi kot celota, da so na področju izobraževanja dobri rezultati, da se čim več otrok vključuje v šolanje in podobno. Ni pa zadovoljen s tem, da stvari gredo zelo počasi. "Organiziranost je dobra, klima sorazmerno dobra, sredstva smo zbrali. Ob tem bomo podaljšali projekt Romski pomočnik, zdaj jih je 31, tako da se to krepi še naprej," je še dodal šolski minister Lukšič.

Glavne značilnosti projekta, vrednega 3,5 milijona evrov (85 odstotkov EU, 15 odstotkov MŠŠ) je na kratko orisal vodja projekta Miran Komac. Temeljni cilj projekta je ustvarjanje pogojev za preseganje začaranega kroga družbene izključenosti pripadnikov romske skupnosti, iz katerega je mogoče izstopiti le z ustreznim dvigom socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo pripadniki te skupnosti.

To pomeni vključiti čim večje število Romov zato, da bi se za čas trajanja projekta dovolj usposobili, da bi sami začeli pridobivati podobne projekte in jih sami vodili, s čimer bi po njegovih besedah zagotovili zaposlenost romske skupnosti in promovirali znanje znotraj romske skupnosti. "Poleg tega želimo predstaviti vse prakse, ki so se doslej razvile po različnih okoljih, v osnovnih šolah, predšolski vzgoji po različnih koncih Slovenije, in jih morda ponuditi drugim v razmislek, kako pristopati v njihovem okolju do reševanja romske problematike," pravi Komac.

Želimo ponuditi neka orodja občinskim upraviteljem za pridobivanje sredstev, denimo za animacijske filme, ki so profesionalno pripravljeni, kako naj se naselja razvijajo. Ne nazadnje mora po projektu nekaj ostati in to je ključnega pomena. Ta ideja se pri nas gradi okrog romskih izobraževalnih inkubatorjev, zdaj jih imamo pet po celi Sloveniji, je še dodal Komac.