Boštjan Skubic in njegova ekipa se bodo tako 200 milj dolge dirke v Daytoni udeležili enajstič, to pa za 37-letnega dirkača, ki je pred kratkim postal tudi očka, še ni vse. V letošnji sezoni nameravajo odpeljati še dirke v pokalu Alpe Adria, pa zahtevano preizkušnjo v ameriški Laguni Seci ter kakšno dirko v nemškem prvenstvu ter dirko za SP v Brnu. Tudi zato so se letos tehnično "oplemenitili" z novim motociklom yamaha R1, katerega pa Skubic še ni povsem dobro spoznal. "Lahko smo ponosni, da na je uspelo skupaj spraviti celo ekipo z novim motociklom in da se bomo zdaj, ko je zelo težko najti sponzorja, lahko udeležili vseh dirk. Posebno sta pomembni dirki v Daytoni in v Laguni Seci," pravi Boštjan Skubic in dodaja, da so cilji v letošnji sezoni jasni: "Letos želim dirko v Daytoni končati kot sedmi ali boljši, kajti do zdaj je bila moja najboljša uvrstitev osmo mesto."

Lanska sezona za pozabo

To pa se ni zgodilo lani, ampak leta 2008. Lansko sezono bi Skubic najraje pozabil. Tako v Daytoni kot v Laguni Seci je moral odstopiti. "Sezona 2010 je bila po letu 1995 najslabša, kar jih je bilo v moji karieri. Nekaj zaradi lastnih napak, nekaj zaradi napak drugih. V Daytoni se je vse skupaj odločno začelo, potem pa je eden od tekmecev padel in nas kar nekaj dobesedno pometel s steze." A vse skupaj očitno Skubicu daje veliko nove motivacije, najbolj na 200 milj dolgi preizkušnji stavi na fizično pripravljenost. "Prevoziti 320 kilometrov na taki stezi ni tako zelo enostavno, to je najdaljša dirka, ki jo odpelje en sam dirkač. A tako kot za človeka je Daytona naporna tudi za tehniko in spremljevalno osebje." Nastavitev in pripravljenost motocikla, tekoče opravljeni postanki, vse mora potekati povsem brez napak, šele potem si dirkač lahko obeta kakšno vidnejšo uvrstitev.

Ljubezen med Skubicem in dirkami v ZDA, posebej Daytono, pa ima globlje korenine. "Dirka, na kateri so zmagovali dirkači, kot so Kevin Schwantz, Nicky Hayden, Kenny Roberts, Troy Corser, Wayne Rainey, Giacomo Agostini in drugi, je poleg nore preizkušnje na angleškem otoku Man ali vztrajnostne dirke 24 ur Le Mansa v Franciji nedvomno ena izmed treh najbolj zahtevnih in najbolj ekstremnih cestnohitrostnih motociklističnih preizkušenj. Je edina motociklistična dirka, ki se vozi po strmem ovalu, na katerem sicer dirkajo v ameriški avtomobilistični seriji NASCAR. Na strmo nagnjenem delu steze pa presegamo hitrost 300 km/h."

Lažje na ovalu

Nekaj "pomoči" si dirkači seveda obetajo od posodobitve dirkališča, organizator je v preplastitev steze vložil okoli 20 milijonov dolarjev, ta zdaj ni več tako neravna, posebej na ovalnem delu. "Sicer nove steze še nisem preskusil, a po pripovedovanju drugih dirkačev je zdaj laže voziti predvsem na ovalu. Tam je bilo v preteklosti kar nekaj lukenj in zelo zahrbtnih neravnin."

Edini slovenski predstavnik v Daytoni pa tokrat ne bo nastopil samo na tej dirki, temveč bo že dan pred tem z močnejšim motociklom yamaha R1 sodeloval na dveh dirkah ameriškega prvenstva razreda superbike na isti stezi. "Veselim se tudi nastopa v razredu superbike. Zdaj imamo zares konkurenčen motocikel, tehnika tako ne bo več izgovor. Čez nekaj dni začnemo tudi treninge na motociklu, čakamo le nekoliko ugodnejše temperature ozračja in asfalta na nam najbližjem dirkališču Grobnik na Hrvaškem," še dodaja Boštjan Skubic.

Lani se je tako uvrstil med dvajseterico najboljših na svetu na dirki svetovnega prvenstva motociklistov za veliko nagrado Češke v Brnu in je sočasno odpeljal tudi dirko ameriškega prvenstva v Laguni Seci v Kaliforniji, ki se dogaja na isti dan kot dirka motociklistov v razredu Moto GP. Tudi letos bo, kot je povedal, nastopil čez lužo vsaj še enkrat, tudi tokrat poleti na dirki v Laguni Seci. "Dirka v Kaliforniji je tudi letos na našem programu, saj gre za izjemno odmevno prireditev, ki poteka isti dan kot dirka razreda motoGP. Nastopati v istem dnevu z Rossijem, Stonerjem, Lorenzom, Pedroso in drugemu asi razreda Moto GP je seveda velik izziv za vsakega dirkača," še pove Boštjan.

Kot smo omenili, jim je v teh težkih časih uspelo skupaj spraviti proračun okoli 100.000 evrov, kolikor naj bi potrebovali za celotno načrtovano sezono. Že to je svojevrsten uspeh, zato se nagrad v Daytoni Skubic vsekakor ne bi branil. "Naj bolj za šalo kot zares omenim, da bomo dirkali toliko časa, dokler ne zmagamo ali poberemo nagrade 220.000 ameriških zelencev." In verjetno se ne bi hitri Ljubljančan branil niti zlate ure rolex, ki jo organizator že tradicionalno pokloni najhitrejšemu s kvalifikacij.