Jageršek je administrativno središče pokrajine Zala ob istoimenski reki. Ima okrog 60.000 prebivalcev, je v bližini slovenske in avstrijske meje, pobraten je z našo Lendavo. Tam je rojen slavni madžarski šahist Lajos Portiš. Večina vlakov v Jageršku ima zvezo z Nagykanizso in Budimpešto. Jagerškek je mesto z bogato zgodovino, lepimi parki in nekaj muzeji.

Na naši strani, v Hodošu, povezave z Mariborom in Ljubljano niso primerne. Omenimo, da lahko iz Ljubljane v Budimpešto odpotujemo z nočnim direktnim vlakom prek Zagreba (1.50-10.54). Iz Maribora bomo najhitreje prišli v Budimpešto prek Dunaja. Vsi avstrijski vlaki IC/EC imajo zvezo z Budimpešto, postanek na Dunaju traja le deset minut. Vožnja traja šest ur in pol.

Graditev železniških prog proti Madžarski se je začela v času avstro-ogrske monarhije. Železniška politika obeh glav tega cesarstva je bila različna. Avstrijcem je bila glavna povezava s Trstom, Madžari so hoteli progo do Reke. Prekmurje je bilo razdeljeno tako, da sta bila Gornja Radgona in Ljutomer pod avstrijsko upravo, Lendava in Murska Sobota pa pod ogrsko. Edina povezava med madžarskimi in slovenskimi progami je bila proga Pragersko-Ptuj-Ormož-Čakovec-Nagykanizsa. Leta 1890 so Madžari zgradili progo Čakovec-Lendava-Redicz, nekaj let kasneje pa še progo iz Madžarske prek Hodoša do Murske Sobote. Avstrijci so na svojem območju povezali Špilje (Spielfield), avstrijsko Radgono (Bad Radkersburg), Gornjo Radgono in Ljutomer. Šele leta 1924 je tedanja Jugoslavija zgradila povezovalno progo med Ormožem, Ljutomerom in Mursko Soboto.

Proge v Prekmurju niso imele sreče. Iz političnih razlogov so ukinjene povezave z Avstrijo (Radgona) in Madžarsko (Lendava, Hodoš), leta 1968 je bila iz ekonomskih razlogov ukinjena proga med Mursko Soboto in Hodošem. Ta je bila obnovljena v začetku 21. stoletja. Na progi med Ljutomerom in Gornjo Radgono že dolgo ni potniškega prometa. Se zgodovina ponavlja? Potniški promet v Prekmurju poteka samo na eni železniški progi: Ormož-Ljutomer-Murska Sobota-Hodoš.

Do Hodoša pelje le nekaj vlakov s slabimi povezavami z drugimi deli Slovenije. Lendava je slepo črevo, edino mesto v Sloveniji, ki nima povezave z matičnim železniškim omrežjem. Vozni redi niso narejeni, da privabijo potnike na izlet, obisk znancev ali potep po tej prelepi pokrajini. Res je, obstajajo načrti za elektrifikacijo proge od Pragerskega do Hodoša. Morda se z vstopom Hrvaške v Evropsko unijo aktivira proga do Lendave. Radgončani se zavzemajo za obnovitev potniškega prometa do Ljutomera in graditev železniškega mostu čez Muro, ki bi spet povezal nasilno prekinjeno progo.

Razdalja med koncem proge v Lendavi in začetkom proge v Rediczu na Madžarskem je le pet kilometrov. Vendar se nekaj lahko naredi takoj in z malo denarja. Izboljšajmo vozni red tako, da v Hodošu ustvarimo učinkovito prestopanje z vlakov SŽ na vlake MAV in obrnjeno. Za zdaj enodnevni izlet z vlakom v obmejne kraje na Madžarskem večini Slovencev ni dostopen. Če želimo videti nekaj znamenitosti in naravnih lepot, bomo morali prespati. Na srečo je ponudba prenočišč v kmečkem turizmu bogata.