Novi peugeot 508 hkrati nadomešča kar dva avtomobila, ne ravno briljantno uspešni 407 v srednjem in že skoraj pozabljeni 607 v višjem srednjem razredu. Poleg tega so se strategi odločili, da bodo hkrati poslali na ceste obe karoserijski izvedbi, 4,79 metra dolgo limuzino in dobra dva centimetra daljši karavan z zdaj že uveljavljeno oznako SW. Snovalce je pri razvoju novega avtomobila vodila predvsem želja, da bi naredili oblikovno privlačen, vozno dinamičen ter energetsko in okoljsko učinkovit avtomobil, ki bo hkrati prepričal s tistim, kar je že doslej zaznamovalo levjo znamko.

Nobena skrivnost ni, da so bili za vzor postavljeni predvsem uspešni nemški tekmeci, kajti predhodnik je bil na evropskih trgih v njihovi senci. Peugeotovim oblikovalcem je uspelo zrisati skladno limuzino in dinamičen karavan, oba z dolgo medosno razdaljo (2,82 metra) in kratkima previsoma preko koles. Spredaj bosta obe karoserijski različici razpoznavni po široki maski hladilnika, zadaj pa predvsem po lučeh s tehnologijo svetlečih diod.

Peugeot 508 po dolžini krepko presega svojega predhodnika, kljub temu pa je lažji, saj je bil v času razvoja podvržen strogi dieti. Zmanjšanje skupne teže (-35 kiloramov limuzina, še deset manj SW) je posledica premišljene uporabe lahkih materialov, na primer magnezijevih veznih nosilcev pod armaturno ploščo ali kompozitnih materialov za prtljažna vrata pri SW.

Notranjost je predvsem prostorna in udobna, kot se za avtomobil, ki že sega v višji razred, tudi spodobi. Ne godi se dobro samo vozniku in sopotniku, ampak tudi tistim, ki jim je dodeljeno sedenje na zadnji klopi. Poleg tega se lahko limuzina in SW pohvalita s prostornima prtljažnikoma (515 in 560 osnovnih litrov), za prijetno ozračje v potniški kabini pa pri bolje opremljenih različicah skrbi samodejna klimatska naprava z ločenim nastavljanjem za sprednji in zadnji del.

Pogonu je namenjenih šest motorjev, dva bencinska in štirje turbodizelski. V bencinskem delu je na dnu razpredelnice 1,6-litrski atmosferski štirivaljnik (88 kW/120 KM), ki mu sledi bolj prepričljiv 1,6-litrski sorodnik s pomočjo turbinskega polnilnika (115 kW/156 KM). Najšibkejši turbodizelski stroj je 1,6-litrski (82 kW/112 KM), ki ga ponujajo tudi v različici e-Hdi, z vgrajenim sistemom za samodejno ustavitev (ta se zgodi že pri 8 kilometrih na uro). Bolj zahtevnim voznikom sta namenjena še dva 2,0-litrska turbodizelska štirivaljnika (103 kW/140 KM in 120 kW/163 KM), povsem na vrhu pa kraljuje še 2,2-litrski (150 kW/204 KM). Pester je tudi izbor menjalnikov, sega od pet- in šeststopenjskega ročnega do šeststopenjske avtomatike in robotiziranega menjalnika.

Znano je, da bodo prvi peugeoti 508 na slovenskih cestah že v začetku prihodnjega meseca, tudi cene niso več skrivnost. Za najcenejšo limuzino bo treba odšteti 20.500 evrov, SW bo 800 evrov dražji, najdražji z najmočnejšim turbodizlom in najbogatejšo opremo bo stal 33.800 evrov.

več fotografij na www.dnevnik.si