Vse preostale različice, so si bili enotni vodilni možje, so nesprejemljive in predstavljajo zavajanje vlade. Ta je že aprila lani sprejela sklep o edini možni inačici, ki obvoznico vodi skozi Barje. Nato pa se je ponovno pojavila različica prek Lisičja, ki je bila v preteklosti zavrnjena kot prometno neustrezna in za lokalne skupnosti škodljiva. "V tem primeru bi bilo treba graditi viadukte, predore in dodatne ceste. To pa je priložnost, da se gradbena podjetja z aneksi tu pasejo še leta. Zato predvidevam, da je Lisičje zlobiral gradbeni lobi," je menil škofljiški župan Ivan Jordan.

Varianta prek Lisičja je tudi finančno in časovno pogojena s sočasno širitvijo avtoceste med Malencami ter viaduktom Reber v šestpasovnico. Zato se lahko dela realno zavlečejo do leta 2025 ali pa še dlje. Tako je vsaj zapisano v peticiji, ki so jo župani podpisali 17. novembra lani in v kateri konec gradnje obvoznice zahtevajo do leta 2015. V dokumentu so takrat zahtevali tudi skupni sestanek s pristojnimi ministri, ki so ga ti končno obljubili prihodnji teden. "Žalostno je, da ministrstvo dva meseca cinca, preden sprejme predstavnike četrtine Slovenije. To kaže le na njihovo miselnost do regije in njenih problemov," je prepričan Ivan Jordan.

So pa pričakovanja predstavnikov lokalnih oblasti tokrat velika. Upe polagajo ne le v vlado, temveč tudi v prebivalce zapostavljenih in od države pozabljenih krajev. "V primeru, da bo treba poseči po najtežjih ukrepih, pričakujemo, da nas bodo podprli tudi občani. Sicer bo našo odločitev, ki je popolnoma legitimna, težko zagovarjati," je menil kočevski župan Vladimir Prebilič, ki je še povedal, da so potrpljenje, zaupanje in drugi bonusi, ki jih je dobila vlada, izkoriščeni.

Ali bodo pristojni ministri na vrženo rokavico odgovorili po pričakovanjih, bo znano že 9. februarja, saj župani izjavo za medije napovedujejo takoj po srečanju z vlado.