Ta je od ponedeljka zaposlen v Adriini odvisni družbi Amadeus, s Tajnikarjem je izpogajal plačo v višini 8000 evrov bruto, družba pa naj bi mu tudi v bodoče plačevala lizing za službeno vozilo BMW X5 v višini 1500 evrov na mesec. Kot smo neuradno izvedeli, nova izvršna direktorja Klemen Boštjančič in Robert Vuga temu močno nasprotujeta. Še več: zahtevala naj bi, da Tufek Adrio zapusti. Vendar Tajnikar naj bi bil za zdaj neomajen, saj se je postavil na stališče, da je imenovanje vodstva v odvisne družbe Adrie v pristojnosti upravnega odbora. Tajnikar se včeraj na naše klice ni odzval.

Vsebina včerajšnje seje upravnega odbora Adrie Airways, na katero je njegov predsednik Tajnikar povabil tudi Tufka, ni znana, brez dvoma pa so se seznanili z zadnjimi koraki za reševanje družbe. Vlada je včeraj sprejela stališče, da je Adria za državo strateškega pomena, zato je v njenem interesu ohraniti podjetje pri življenju in mu najti ustreznega strateškega partnerja. Adria je za Slovenijo pomembna zaradi mobilnosti prebivalstva in družb, ki so odvisne od poslovanja Adrie, kot sta Aerodrom Ljubljana in Slovenia Control, je pojasnil prometni minister Patrick Vlačič.

Na kakšen način naj bi vlada sodelovala pri sanaciji Adrie, ni povsem jasno, je pa Vlačič dejal, da je predlog za državno pomoč že na ministrstvu za gospodarstvo. Kot so nam ti pojasnili, je vloga na ministrstvo prispela že 7. januarja, v sredo pa je bila še dopolnjena, tako da je zdaj pripravljena za obravnavo. "Gre za pomoč za reševanje na podlagi zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje, kjer se lahko pomoč dodeli v obliki kratkoročnega posojila ali poroštva na kratkoročno posojilo za obdobje šestih mesecev. Glede konkretne oblike še ni bilo odločitve. Vlogo bo obravnavala strokovna medresorska komisija, ker pa gre za veliko gospodarsko družbo, bo morala soglasje dati tudi evropska komisija," so nam pojasnili na ministrstvu, kjer pa o višini sredstev v tem trenutku še ne morejo govoriti.

Boštjančič je včeraj povedal, da pogovori o zagotovitvi likvidnostnih sredstev stalno potekajo, o podrobnostih pa ni želel govoriti. Po naših informacijah naj bi največji lastnik Adrie, državna PDP, zaradi vztrajanja NLB, da posojila družbi ne odobri, našel rešitev, ki bo Adrii omogočila pridobitev sredstev z jamstvom države. Prvi mož PDP Matej Golob Matzele včeraj za pojasnila ni bil dosegljiv.

Da so pogajanja glede položaja Adrie v minulih tednih namenjena ne le izognitvi insolvenčnim postopkom, pač pa tudi začetku pogajanj s strateškimi partnerji, kaže tudi včerajšnje pojasnilo Vlačiča, da je vlada nastavke za pogajanja že obravnavala. Teh Vlačič ni razkril, je pa med njimi ohranitev blagovne znamke in sedeža družbe v Sloveniji. Po neuradnih podatkih naj bi se vlada zgledovala po avstrijski vladi, ki je pred dvema letoma pred prodajo Lufthansi sanirala svoj Austrian Airlines.

vesna.vukovic@dnevnik.si, katja.svensek@dnevnik.si