Poslovodstvo močno zadolžene družbe T2 je sicer pred dnevi na Okrožno sodišče v Mariboru vložilo predlog za začetek prisilne poravnave, kar naj bi jim omogočilo normalizacijo poslovanja. V Telekomu Slovenije pravijo, da bodo glede dokončne ocene oziroma odločitve o nadaljnjih korakih v zvezi s T2 počakali na mnenje pristojnega sodišča v Mariboru, saj mora ta presoditi oz. ugotoviti, ali bo prisilna poravnava uspešna.

Ob tem ponovno opozarjajo, da je bil Telekom Slovenije v tem upniškem razmerju prisiljen vztrajati v skladu z določili agencije za pošto in elektronske komunikacije (Apek), torej s strani tretjega. "Telekom Slovenije v skladu z določili Apeka ni imel nikakršnih možnosti, da bi zahteval garancije za plačila ali da bi zaradi neplačevanja obveznosti dolžniku omejil oziroma ustavil dobavo storitev," navajajo v Telekomu.

V običajnih poslovnih okoliščinah bi se Telekom Slovenije iz upniškega razmerja s T2 pravočasno umaknil, "saj uprava nikakor ne bi dopustila, da dolgovi družbe T2 narastejo do današnje višine 14,5 milijona evrov", še dodajajo. Na to so več kot leto dni opozarjali Apek, pristojno ministrstvo, lastnike in širšo javnost. Njihovemu ugovoru je končno pritrdilo sodišče, izpostavljajo in dodajajo, da pa ostaja odprto, kdo bo prevzel odgovornost za neporavnane obveznosti družbe T2 do Telekoma Slovenije.

Apek zanikal navedbe Telekoma

Na Apeku so za STA ločeno pojasnili, da trditev Telekoma Slovenije, da je bil v upniškem razmerju s T2 prisiljen vztrajati v skladu z določili Apeka, ne drži. Problemi plačilne nediscipline se rešujejo s pomočjo civilno-pravnih institutov, kot so izvršba, predlog za uvedbo prisilne poravnava ali stečajnega postopka, so zapisali in dodali, da Apek pri tem nima nobenih pristojnosti. "Telekom Slovenije pa bi se omenjenih institutov lahko poslužil že prej," menijo.

Na Apeku ob tem pojasnjujejo, da so primarno dolžni skrbeti za konkurenčni razvoj trga ter v največji možni meri zaščititi interese končnih uporabnikov. "In končne uporabnike je (Apek) tudi zaščitil, ko je v skladu z zakonodajo ukrepal in Telekomu Slovenije preprečil uveljavitev vzorčnih ponudb. Rešitve, ki jih je za reševanje plačilne nediscipline hotel uveljaviti Telekom Slovenije, so bile namreč nepravične do končnih uporabnikov," so zapisali.

V spornih vzorčnih ponudbah je Telekom Slovenije po oceni Apeka od alternativnih operaterjev zahteval nesorazmerno visoke bančne garancije, hkrati pa si je dopustil možnost, da odklopi naročnike tistih alternativnih operaterjev, ki niso poravnali obveznosti. Ker bi Telekom Slovenije tako kaznoval nič krive naročnike oziroma končne uporabnike, je Apek zahteval, da te vzorčne ponudbe spremeni oziroma jih omili, so še pojasnili.

Uprava Telekoma Slovenije sicer na osnovi dosedanjih poslovnih izkušenj z družbo T2 ocenjuje, da tudi morebitno sodelovanje v prihodnje ne bo potekalo korektno in v partnerskem duhu, zato bo nadaljevanje sodelovanja dolgove T2 do Telekoma Slovenije le še poglabljalo.

Brez odločitve o Telekomovem predlogu

Telekom Slovenije je na Okrožno sodišče v Mariboru sicer že pred časom podalo predlog za začetek stečajnega postopka nad T2. To bi moralo o zadevi odločati danes, a se to ni zgodilo. Postopek prisilne poravnave, ki ga je T2 predlagal zadnji dan minulega leta, namreč zadrži odločanje o stečajnem postopku.

"Zaradi pravočasnega predloga za začetek postopka prisilne poravnave, ki ga je vložil T2, sodišče ni smelo odločati o predlogu Telekoma Slovenije za začetek stečajnega postopka nad T2," so za STA danes pojasnili na mariborskem okrožnem sodišču. Prav tako so potrdili, da še niso odločali o predlogu za začetek postopka prisilne poravnave.

V T2 so danes ponovili, da je postopek prisilne poravnave z zakonom urejen postopek sanacije dolgov iz preteklosti, "ki zagotavlja uspešno sanacijo družbe in je kot tak v interesu tako družbe kot tudi njenih upnikov in lastnikov".

Na vprašanje, kaj je botrovalo težavam, v katerem se je znašlo podjetje, so pojasnili, da ima T2 intenziven razvoj, ki zahteva visoka finančna vlaganja. "Zaostreni pogoji na finančnih trgih in visoka zadolženost sta najpomembnejša razloga za oteženo poslovanje," ocenjujejo, hkrati pa poudarjajo, da družba že od lanskega leta tekoče pozitivno posluje.

Preberite več: T2 ujel zadnji vlak pred stečajem.