Prva je povezana z njegovo relativno eksplicitno "podporo sodelovanju ameriškega Westinghousa pri nadgradnji in zamenjavi edine slovenske jedrske elektrarne". Čeprav naj bi bil Pahor "pripravljen iti z Američani" v projekt drugega bloka nuklearke, ta še vedno nima niti energetskega dovoljenja. Vlogo zanj je družba Gen Energija, ki ima v lasti slovensko polovico obstoječe nuklearke, na ministrstvo za gospodarstvo poslala 14. januarja letos, torej celo 16 dni po sestanku med Pahorjem in Frednom. "Vloga ni bila popolna, zato smo Gen Energijo pozvali, da jo dopolni," so nam pojasnili na ministrstvu za gospodarstvo. Ob tem velja spomniti še na zavezo iz koalicijskega sporazuma, da bo vlada pred dokončno odločitvijo o drugem bloku nuklearke "voljo državljanov in državljank preverila z referendumom".

Čeprav je projekt, ki naj bi po sedanjih ocenah stal od 3,5 do 5 milijard evrov, torej še krepko v povojih, svetovni proizvajalci jedrskih reaktorjev pri lobiranju za posel ne izgubljajo časa. Vsebina depeše tako zgolj potrjuje javno skrivnost, da je med štirimi ponudniki, ki so po odločitvi vodstva Gena Energije v ožjem izboru, najaktivnejši prav Westinghouse. Tako so njegovi predstavniki že lani obiskali tudi župana občine Krško Franca Bogoviča. "Šlo je za običajen razgovor, zanimalo pa jih je, kako gradnjo nove nuklearke sprejema okolje. Obiskali so nas tudi predstavniki Areve in več odpravnikov poslov. Vsem povemo, da so centri odločanja drugje, jih pa za razliko od marsikoga vsaj zanima mnenje lokalne skupnosti," je za Dnevnik povedal Bogovič.

Med drugimi tremi ponudniki (japonski Mitsubishi, francoska Areva in njuno skupno podjetje Atmea) velja v okviru povezav med diplomacijo in gospodarstvom izpostaviti še japonskega. Mitsubishi, ki je v Slovenijo med drugim dobavil rotor obstoječe nuklearke in tehnološko opremo za črpalno HE Avče, je namreč pred leti v Sloveniji zastopal Miran Skender, sedanji veleposlanik Slovenije na Japonskem. Končni izbor dobavitelja reaktorja za JEK 2 bo sicer določil tudi moč nove proizvodne enote. Medtem ko Westinghouse ponuja reaktor s 1100 megavati moči, bi moč objekta, ki bi ga zgradila Mitsubishi in Areva (Pahor je ponudbo Francozov v pogovoru označil za "močno in konkurenčno), znašala 1600 megavatov.

Druga težava Boruta Pahorja so besede, s katerimi je odpravniku poslov "namigoval na potrebo po ravnotežju" med tujimi korporacijami. Ob tem, ko mu je razlagal o veliki francoski naložbi v Revoz, se mu je namreč zareklo še, da je Deutsche Bahn (v depeši sicer zelo verjetno pomotoma imenovan Deutsche Bank) "tik pred veliko naložbo v slovenske železnice, ki bo zajemala del Luke Koper, najpomembnejšega slovenskega strateškega premoženja". S tem je potrdil, da bo solastnik logističnega holdinga, ki naj bi združeval Luko Koper, SŽ in Intereuropo, prav nemški Deutsche Bahn (DB), pri čemer velja spomniti, da se je slovenska vlada decembra 2009 uradno še vedno "le" pogajala z nemškim partnerjem.

Pahor se je sicer z nekdanjim direktorjem DB Hartmutom Mehdornom uradno srečal marca lani, torej tri mesece po pogovoru z ameriškim odpravnikom poslov in leto dni po tistem, ko je obiskal kanclerko Angelo Merkel. Spomnimo, Mehdorn je še junija letos kakršno koli vlogo DB pri nastajanju logističnega holdinga zanikal.