Teorija pred zadnjo dirko sezone je bila jasna: Alonso je imel 246 točk, Webber 238, Vettel 231, Hamilton pa 222. Edini, ki je povsem sam odločal o svoji usodi, je bil Alonso. Če bi bil svetovni prvak iz let 2005 in 2006 prvi ali drugi, bi bil prvak še tretjič ne glede na uvrstitve tekmecev. Drugi trije kandidati bi morali ob lastnih uvrstitvah upoštevati še dosežke preostale trojice.

A že sobotne kvalifikacije so stvari delno postavile na glavo. V ospredju sta bila prav tista, ki sta imela teoretično najmanj možnosti: "pole position" si je priboril Vettel, drugi je bil Hamilton. Alonso je dosegel tretji čas, Webber je bil šele peti in že takrat je bilo za Avstralca možnosti le še za vzorec.

Start dirke je šel na roko Vettlu, ne pa tudi Alonsu in Webbru. Prvega je prehitel Jenson Button, ki je bil v tistem trenutku še svetovni prvak, Webber pa je ostal za Špancem. Za popestritev na startu sta s spektakularnim trčenjem poskrbela veteran Michael Schumacher in Vitantonio Liuzzi.

Na stezo je zapeljal varnostni avto in s tem sprožil dogodke, ki so nazadnje popeljali Vettla do naslova prvaka. Nekateri slabši dirkači so vožnjo za varnostnim vozilom izkoristili za hiter postanek v boksih. Pri Ferrariju so se odločili za nenavadno hiter postanek, potem ko je že v 12. krogu v bokse zavil Webber, ki pa je imel pred tem nekaj težav in je za hip tudi zapeljal s steze. Toda izkazalo se je, da sta bili ti odločitvi taktična napaka, ki je pomagala Vettlu. Tako Alonso kot Webber sta namreč obtičala za tekmeci, predvsem Vitalija Petrova si bo Španec dobro zapomnil. Renaultovega dirkača nikakor ni mogel prehiteti, medtem pa mu je naslov vse bolj uhajal iz rok.

Kajti v ospredju je šlo Vettlu vse po načrtih. Osmoljenec dirke v Koreji, ko je vodil, a mu je deset krogov pred koncem odpovedal motor, ni naredil napake. Po postanku v boksih je padel na drugo mesto, pred njim je bil Button. Toda ko je bil pri mehanikih še odhajajoči svetovni prvak, je Vettel spet prišel na vrh in tam ostal do cilja.

Alonso bi moral priti vsaj do četrtega mesta, če bi želel ob vodstvu Vettla priti do naslova. A Španec se je v zadnjem delu dirke enako neuspešno kot 20 krogov pred tem boril najprej z enim Renaultom, po postanku Roberta Kubice v boksih pa z obema. Prehitel ni nobenega in je ciljno črto prevozil na sedmem mestu. Webber je bil mesto za njim, tudi on zelo oddaljen od skupne lovorike.

V ospredju pa se je zmage in naslova veselil mladi Nemec. Čustva so ga izdala že med pogovorom z moštvom po radijski zvezi, na zmagovalnem odru pa je britanskima tekmecema iz McLarna - Hamilton in Button, svetovna prvaka iz let 2009 in 2008, sta z drugim in tretjim mestom simbolično pospremila na vrh novega prvaka - dovolil, da sta ga obilno zalila s pijačo.

"Neverjetno. Za moštvom je zelo čustven teden. Sebastian je prvič na vrhu SP, toda tam je takrat, ko je najbolj pomembno, na koncu sezone. Osvojili smo dva naslova, noro," se je veselil vodja Red Bulla Christian Horner.

Vettel postal najmlajši svetovni prvak

S 23 leti in 106 dnevi je Vettel postal tudi najmlajši svetovni prvak vseh časov. Pred njim se je lahko s tem pohvalil Hamilton, ki je bil pred dvema letoma ob osvojitvi naslova star 23 let in 307 dni. Končni vrstni red v SP je tako prvi Vettel z 256 točkami, Alonso jih ima 252, Webber 242, Hamilton pa je prišel do 240. Konstruktorski naslov si je že pred zadnjo dirko zagotovil Red Bull.

Novi svetovni prvak je takoj po dirki le stežka strnil vtise: "Saj ne vem, kaj naj rečem. Presrečen sem, do cilja pa nisem bil čisto prepričan, da sem res prvak. Šele ko sem po radiu slišal 'ti si prvak', je bilo vse jasno," je dejal Vettel in se ozrl na sezono: "Bilo je neverjetno težko, tako fizično kot psihično. A vseskozi sem verjel vase. Hvala vsem, ki so mi pomagali na poti do naslova."

Precej bolj kisle volje je bil Alonso, ki je med počasno vožnjo v bokse z roko pokazal Petrovu, da mu ni bilo všeč, ker ni mogel priti mimo njega, a le priznal: "Dirko smo izgubili v obdobju varnostnega avtomobila in takrat, ko nisem mogel priti mimo Renaulta."

Izidi dirke SP formule 1 za VN ZAE v Abu Dabiju in vrstni red v SP

Izidi (55 krogov, 305,355 km):
1. Sebastian Vettel (Nem/Red Bull) 1:39:36,837
(povp. hitrost: 189,923 km/h)
2. Lewis Hamilton (VBr/McLaren-Mercedes) + 10,162
3. Jenson Button (VBr/McLaren-Mercedes) 11,047
4. Nico Rosberg (Nem/Mercedes) 30,747
5. Robert Kubica (Pol/Renault) 39,026
6. Vitalij Petrov (Rus/Renault) 43,520
7. Fernando Alonso (Špa/Ferrari) 43,797
8. Mark Webber (Avs/Red Bull) 44,243
9. Jaime Alguersuari (Špa/Toro Rosso) 50,201
10. Felipe Massa (Bra/Ferrari) 50,868
...

SP skupno, končni vrstni red (19):
- dirkači:
1. Sebastian Vettel 256
2. Fernando Alonso 252
3. Mark Webber 242
4. Lewis Hamilton 240
5. Jenson Button 214
6. Felipe Massa 144
7. Nico Rosberg 142
8. Robert Kubica 136
9. Michael Schumacher 72
10. Rubens Barrichello 47
11. Adrian Sutil 47
12. Kamui Kobajaši 32
13. Vitalij Petrov 27
14. Nico Hülkenberg 22
15. Vitantonio Liuzzi 21
16. Sebastien Buemi 8
17. Pedro de la Rosa 6
18. Nick Heidfeld 6
19. Jaime Alguersuari 5

- konstruktorji:
1. Red Bull 498
2. McLaren-Mercedes 454
3. Ferrari 396
4. Mercedes 214
5. Renault 163
6. Williams 69
7. Force India 68
8. Sauber 44
9. Toro Rosso 13