Kot so pojasnili v Rolls-Royceu, je okvara dela v turbinskem delu motorja povzročila puščanje olja in posledično požar, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Rolls-Royce je po navedbah nemške tiskovne agencije dpa že napovedal, da bo okvarjene module zamenjal pri vseh motorjih trent 900. Napaka se pojavlja pri celotni seriji motorjev, a le na eni komponenti turbinskega dela. Motorje, ki so jih razvili posebej za A380, trenutno uporabljajo nemška letalska družba Lufthansa, singapurski Singapore Airlines in avstralski Qantas.

Proizvajalec letalskih turbin s sedežem v Londonu je danes tudi napovedal, da bo zaradi težav z motorji trent 900 letni dobiček družbe nekoliko nižji od prvotnih napovedi. Prvi mož Rolls-Roycea John Rose je zatrdil, da varnost ostaja prioriteta družbe in izrazil obžalovanje zaradi težav.

Avstralski mediji medtem danes poročajo, da je bil Qantasov airbus A380, ki je moral pred tednom dni zasilno pristati v Singapurju, zaradi težav z motorjem močno poškodovan. Kovinski deli motorja, ki je eksplodiral, naj bi med drugim poškodovali nekatere kable, dele pogonskega sistema in naprave za gašenje na levem krilu. V Qantasu poročanja medijev niso želeli komentirati, poroča dpa.

Težave z največjimi potniškimi letali so se začele pred tednom dni, ko je na airbusu avstralske družbe Qantas med poletom odpovedal eden od motorjev. Qantas je zaradi tega prizemljil celotno floto A380.

Airbuse A380 je v sredo prizemljila tudi družba Singapore Airlines, medtem ko se nemška Lufthansa, katere airbusi so prav tako opremljeni z motorji trent 900, za ta ukrep doslej ni odločila, saj ob pregledu niso odkrili nepravilnosti. So pa v Lufthansi napovedali dodatne podrobne preglede motorjev.

Dodatne preglede motorjev je letalskim družbam v četrtek svetovala tudi Evropska agencija za varnost letalskega prometa. Če bodo družbe med pregledom odkrile nepravilnosti, morajo motorje prenehati uporabljati, še pravijo v agenciji. Poudarjajo, da je to zaenkrat nasvet letalskim prevoznikom, utegnejo pa po dodatnih preiskavah izdati tudi obvezno navodilo.

Airbuse A380 imata tudi družbi Emirates in Air France, vendar so ti opremljeni z motorji, ki jih izdeluje konzorcij, v katerem so Prat&Wittney, General Electric in Safran.