Družbe Hidria, Cimos, Kolektor, Iskra Avtoelektrika, Iskra Mehanizmi, MLM, Polycom in TPV so s pogodbo ustanovile družbo SiEVA, v katero bodo vložile okoli 20 milijonov evrov, enak znesek pa si nova družba obeta od države prek razpisa za razvojne centre. Poleg tega so se zavezali, da bodo v naslednjih treh do petih letih v industrializacijo vložili več kot 250 milijonov evrov.

Družbeniški vložek so opredelili glede na investicijski potencial posameznega partnerja. Tako bodo družbe Kolektor, Cimos, Iskra Avtoelektrika in Hidria vložile 80 odstotkov (vsaka po 20 odstotkov) od omenjenih 20 milijonov evrov. Večinoma bo po njihovih besedah šlo za lastna denarna sredstva, manjši del bodo predstavljali vložki v opremi.

Pričakujejo, da bodo ustvarili 1500 novih delovnih mest in 20 novih patentiranih rešitev za najsodobnejša okolju prijazna vozila. Novo podjetje bo zaposlovalo okoli 50 vrhunskih razvojnih strokovnjakov. Državi bodo v okviru partnerstva predlagali tudi ustanovitev novih ciljnih študijskih programov.

"Brez prave politike privabljanja ustreznih kadrov, brez sodelovanja z institucijami znanja, brez internacionalizacije in povezovanja s tujimi razvojnimi instituti nam bo težko uspelo," je poudaril glavni izvršni direktor Kolektor Group Radovan Bolko.

Razvoj bo usmerjen v področje naprednih motorjev z notranjim izgorevanjem, hibridnih in električnih motorjev, varnosti in udobja potnikov ter proizvodne odličnosti.

Direktor nove družbe, ki bo imela sedež v Šempetru pri Gorici in katere ime je kratica za "sinergijski ekološki varen avtomobil", bo Miloš Šturm iz Hidrie, v vodstvu pa bosta še Ludvik Kumar iz Kolektorja in Robert Žerjal iz Iskre Avtoelektrike.

V svetovni avtomobilski industriji prihaja z uvajanjem hibridnih in električnih vozil do manjše tranzicije, "karte se mešajo na novo", zaradi česar se odpira prostor za nove igralce, in to želimo izkoristiti, je odločitev za združevanje razvojnih potencialov utemeljil Bolko. Po njegovih besedah je stanje drugačno kot pred dvema letoma: "Panoga se prebuja, čutiti je zelo močan naboj v iskanju nečesa novega."

Pri partnerstvu gre za enega največjih potencialov v Sloveniji na področju avtomobilske industrije, je dejal predsednik uprave Iskre Avtoelektrike Edvin Sever. Partnerska podjetja letno ustvarijo 1,5 milijarde evrov prihodkov in zaposlujejo okoli 16.000 ljudi, od tega skoraj 900 raziskovalcev in razvojnikov.

"Ustvariti želimo vodilno razvojno jedro slovenske avtomobilske industrije. Brez razvoja čez pet let ne bi imeli več kaj proizvajati," je dejal Sever.

Podjetja v partnerstvu so na svojih področjih tudi vodilna bodisi v Evropi ali v svetu, pravi predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak. Smisel partnerstva je po njegovih besedah povezati te kompetence, nadgraditi ponudbo iz določenih komponent v sistemske rešitve in se izoblikovati kot neposredni dobavitelj vodilnim proizvajalcem.

Cilj združitve je tudi zmanjšanje tveganja, ki ga prinašajo vlaganja v raziskave in razvoj novih izdelkov, je dejal predsednik uprave Cimosa Franc Krašovec. Tovrstna vlaganja "poberejo" okoli devet odstotkov prihodka od prodaje posameznega izdelka, kar pomeni, če se izdelek prodaja osem do deset let, enoletni prihodek.