A to še vedno ni izgovor, da nekateri deloholiki besede počitek sploh ne poznajo. Na primer razvojniki pri Oplu. Namesto da bi poleti počivali ter na soncu in v morju nabirali prepotrebno energijo, so prav med poletnimi meseci najbolj zavihali rokave ter po vzoru profesorja Baltazarja hodili gor in dol, razmišljujoč, kaj še lahko ponudijo potencialnim kupcem njihove najbolj sveže mojstrovine na štirih kolesih - merive.

Pa so sklenili: prodajna uspešnica (do konca leta so načrtovali prodajo 50.000 malih enoprostorcev, a so jih že do 4. septembra prodali neverjetnih 63.000) potrebuje dodatno injekcijo pri dizelskih motorjih. Rečeno, storjeno. Prilagodljiva meriva, katere posebnost so tudi vrata, ki se odpirajo nazaj, v preteklosti pa se jih je oprijel vzdevek samomorilska, tako kupce po novem nagovarja s kar osmimi motorji, pri čemer so novost trije dizli. Zapeljali smo se z dvema.

Bila sta kot noč in dan. 1,3-litrski s 95 konji tako že s priponko ecoflex namiguje, da je njegov največji adut prijaznost do okolja, skratka zelena barva. 4,5 litra obljubljene povprečne porabe goriva in le 119 gramov izpustov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer to sicer potrjujejo, a se mora oseba za volanom zavedati, da bo v prometu sodila med počasnejše, saj motor pri zmogljivostih ne ponuja presežka. Ker imamo bolj dinamično nrav, nas ni prepričal, toliko bolj, ker je za prenos moči na prednji kolesni par skrbel zgolj 5-stopenjski ročni menjalnik. Tudi cena se nam s 16.190 evri (oprema essentia) ni zdela kdo ve kako privlačna. Sploh od tistega trenutka naprej ne, ko so nas posadili za volan merive 1,7 CDTi s 130 konji. Gre za močnejšo izmed dvojčic (šibkejša premore 110 KM), ker pa ju na ceniku loči le 190 evrov, je bolj smiselna izbira (17.090 evrov). Tudi navdušujoča. Voznik ima moči ves čas dovolj, navor 300 Nm že pri 2000 vrtljajih omogoča lenarjenje s prestavno ročico sicer 6-stopenjskega menjalnika, povprečna poraba 5,2 litra pa pomeni, da obiski črpalke ne bodo prepogosti in stroški za gorivo še vedno v mejah družinskega proračuna.

Odgovorni iz Russelsheima so sicer nori na priponko flex, zato so jo uporabili pri tako rekoč vseh sistemih za še večjo prilagodljivost 4,29 metra dolge merive. Flexspace je tako sistem prilagoditve zadnjih sedežev (ponujajo lahko prostor za enega, dva ali tri potnike, prtljažnik pogoltne do 1500 litrov), vrata flexdoors krasi tudi velik kot odpiranja (84 stopinj), flexfix je prava rešitev za vse ljubitelje kolesarstva, saj omogoča enostavno namestitev kolesa na nosilec, konzola flexrail pa ponuja učinkovito izrabo prostora med prednjima sedežema.

Dobro opravljeno delo, Oplovi razvojniki, sedaj pa brž na dopust!