Največ težav s stavko carinikov imajo v Luki Koper, kjer jih najbolj opažajo na terminalih za kontejnerje, za sipke tovore in za avtomobile. Včeraj so tako na primer na kontejnerskem terminalu naložili le okoli 200 kontejnerjev, medtem ko jih načeloma okoli 400. Škode še ne morejo oceniti, dodajajo pa, da je bila konkurenčna prednost Kopra vedno v tem, da ni bilo stavk.

Na motnje v oskrbovalni verigi so jih začeli opozarjati tudi poslovni partnerji, nekateri celo grozijo s preusmeritvijo tovora v sosednja pristanišča. "Do zdaj se to še ni zgodilo, tudi zato, ker sosednja pristanišča nimajo enakih zmogljivosti oziroma ne morejo sprejemati vseh vrst tovora, ki prihaja v Koper," je pojasnil vodja službe za odnose z javnostmi Sebastjan Šik. Če bi stavka trajala teden dni ali več, jim grozi tudi težava s skladiščenjem, v skrajnem primeru pa bi morali ladje celo zavračati, opozarjajo.

Poleg carinikom Luki Koper nekaj težav povzroča tudi stavka policistov, saj postopki pregledovanja ladij in posadke trajajo v določenih primerih tudi štirikrat dlje od običajnega. Ob vsem jih skrbijo še avtoprevozniki, ki so za danes napovedali možnost blokade vstopa v pristanišče. Te moti, da jim Luka zaračunava za vstop, carinskih postopkov pa zaradi stavke carinikov ne morejo opraviti. "To bi pomenilo dokončen udarec," so se odzvali v Luki. Pojasnjujejo, da morajo avtoprevozniki za vstop v pristanišče plačati pet evrov pristojbine za koriščenje cest, ki niso del javne infrastrukture in jih mora Luka sama graditi in vzdrževati.

Včeraj, drugi dan stavke, so obvestila o čakanju oziroma predolgem zadrževanju tovornjakov na mejah dobili tudi v Gorenju. "O konkretnih številkah škode še ne moremo govoriti, v skrajnem primeru pa bi zaradi daljšega zadrževanja kamionov, ki nam dostavljajo repromateriale, lahko prišlo do motenj ali celo zaustavitve določenih segmentov proizvodnje," so pojasnili. Tudi Revoz, kjer posledic stavke za zdaj še ne čutijo, najbolj skrbijo razmere na carini. "Na tej točki smo najobčutljivejši, predvsem ko gre za dobavo delov in materiala iz drugih držav," so povedali v družbi. V novomeški Krki zamude zaradi stavke carinikov še niso občutno upočasnile odprem, tako da za zdaj stavka zanje pomeni le zamude pri prehodu meje s Hrvaško. Kot so še dodali v Gorenju, upajo na čimprejšnji dogovor in končanje stavke. "V nasprotnem primeru nam grozi, da bo največje breme reševanja težav določenih skupin plačalo gospodarstvo, ki je že tako v nezavidljivi situaciji," opozarjajo.

Vodja stavkovnega odbora 21 sindikatov javnega sektorja Dušan Miščevič je včeraj sicer napovedal pospešitev postopkov na carini. Kot je dejal, bo izdal nalog zaupnikom sindikata carinikov na mejah, naj pospešijo postopke, da bodo čez mejo spustili dolge kolone čakajočih. Vendar je pristavil, da je to samo začasni ukrep za tiste tovornjake, ki zdaj čakajo na meji. Slovenske železnice pri prehodu čez mejo težav nimajo.