Kot je pojasnil izvršni direktor za informacijske tehnologije in inteligentne sisteme v Družbi za avtoceste v RS (Dars) Anton Žagar, so z izgradnjo vzporedne lokalne mreže začeli v torek, prek nje pa bi lahko vodili izključno požarni algoritem oz. sistem za prezračevanje.

"Če bi prišlo do ponovnega izpada nadzorno krmilnega sistema, bi ta del avtomatike lahko potekal ločeno in ne bi bilo treba ponovnega zapiranja predorov," je dejal Žagar in dodal, da je to začasna rešitev, saj bo treba v prihodnje vzpostaviti bolj trajen sistem z vsemi možnostmi rezervnega scenarija.

Trenutno je sistem v predorih Dekani in Kastelec po Žagarjevih navedbah normaliziran, predora sicer vodijo iz pogonske centrale, so pa začeli prestavljati signal v nadzorni center Kozina, tako da bo sistem tekom dneva popolnoma normalno deloval.

Dars sicer ima nekaj različnih rešitev v primeru tehničnih težav, je dejal in med drugim navedel, da lahko v primeru izpada v nadzornem centru v Kozini predore vodijo tudi iz pogonskih central obeh predorov. Napaka v tem primeru, ko so morali zapreti del primorske avtoceste, je bila takšna, da omenjene možnosti niso mogli uporabiti.

"Ostalo nam je ročno upravljanje s predorom, vendar pa se tu pojavi težava, in sicer požarni algoritem oz. prezračevanje predora, ki pa ga zaradi kompleksnosti ni možno ročno voditi," je pojasnil Žagar.

Dodal je, da je sistem prezračevanja predora tudi eden od podsistemov nadzorno krmilnega sistema, ki pa v celotnem sistemu ni deloval. To je bil največji problem in ravno zato, da se ne bi pripetila kakšna hujša nesreča, kot je požar, so bili prisiljeni popolnoma zapreti predora, je še dejal Žagar.

Zaradi napake v nadzorno krmilnih sistemih predorov Dekani in Kastelec je Dars v ponedeljek zvečer zaprl odsek primorske avtoceste med izvozom Kozina in razcepom Srmin, ponovno pa so jo za promet odprli v torek pozno popoldne.