Magistrat International je Urbančevo hišo dobil v najem od dedičev družine Urbanc. Ti so bili zadolženi za obnovo zunanjosti stavbe, najemniki pa za prenovo notranjosti. Zunanjost hiše je že obnovljena, delavci v teh dneh končujejo še s tlakovanjem vhoda v stavbo. "Obnovljeni so kip Merkurja, nadstrešek in fasada," je pojasnila Jožica Brcar, direktorica komerciale v podjetju Magistrat International.

Lastniki so želeli kakovostno prenovo

Ker je stavba pod spomeniškim varstvom, so zunanji del, vhod in notranji prednji del s stopnicami restavrirali po strogih navodilih Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenija (ZVKDS). To je s seboj prineslo tudi ogromne stroške. "Veliko, veliko, veliko milijonov evrov," je na vprašanje, koliko je stala obnova, odgovoril Jorg Kosler, eden od dedičev družine Urbanc. Številke sicer ni želel izdati, poudaril pa je, da so želeli hišo kakovostno obnoviti, zato so "vsak evro skrbno namenili le za kakovostne materiale". Pozanimali smo se tudi, ali bodo stroški investicije vplivali na višino najemnine, ki jo bo plačeval Magistrat International. Kosler je odgovoril, da je to poslovna skrivnost, hkrati pa namignil, da bo najemnina pogojena tudi z milijoni, ki so jih vložili v obnovo stavbe.

Nad rezultatom prenove hiše so navdušeni tudi najemniki. "Stari zgodovinski deli so lepo prenovljeni in nam bodo vsem v ponos, sama hiša pa je izjemna in najlepša secesijska stavba v Ljubljani. Osvežili in pomladili smo jo ter poudarili tisto, kar je na njej najlepše," je prepričana Brcarjeva. Glede urejanja notranjosti pa je povedala, da se je bodo lotili v prihodnjih dneh. "Blagovne znamke bodo razvrščene po kotičkih, kot so v Emporiumu. Vsaka blagovna znamka bo imela svoj videz in s tem tudi svoj stil obnovljenega pohištva," je o nekaj detajlih ureditve izdala Brcarjeva.

Ciljali bodo na turiste

O sami ponudbi trgovine je povedala, da bo pritličje namenjeno ženskim modnim dodatkom, predvsem čevljem in torbicam, mezanin, do katerega bo mogoče priti po starih in obnovljenih lesenih stopnicah, bo namenjen moškim oblačilom in modnim dodatkom, obe nadstropji višje pa bosta ponovno rezervirani za ženske. V prvem nadstropju bodo imele svoj prostor ekskluzivne dizajnerske blagovne znamke višjega cenovnega razreda, v zadnji etaži pa bodo ženskam na voljo "komercialna" oblačila. "Tu bodo našle oblačila za službo in podobne priložnosti," je pojasnila Brcarjeva in z opisovanjem razporeditve presedlala na tako imenovano klet -1 oziroma spodnje pritličje, kakor so ga poimenovali v Magistratu. Tu bodo prodajne police ponujale oblačila za mlade.

Na vprašanje, ali si bodo izdelke v Galeriji lahko privoščili le petičneži ali tudi povprečni slovenski potrošniki, je Brcarjeva odgovorila, da bo ponudba prilagojena Ljubljančankam, Ljubljančanom in drugim Slovencem, še posebno pa si želijo pritegniti turiste. "V Ljubljani jih je vedno več, poleg spominkov pa iščejo tudi oblačila in modne dodatke," je ambicije podjetja utemeljila Brcarjeva in dodala, da Galerijo že promovirajo na azijskih trgih.

Ker gre za obsežen projekt, smo povprašali tudi, koliko novih delovnih mest se bo odprlo v Galeriji. "Približno sto. Vodstvo smo izbrali že veliko prej. Več let so se šolali v Zari in Emporiumu, tako da so pridobili izkušnje in znanja za vodenje takšne trgovine. Ravno zdaj pa iščemo nove svetovalce prodaje," je odgovorila Brcarjeva.