Černilec je na današnji novinarski konferenci, namenjeni predstavitvi četrtkovega mednarodnega simpozija o uspešnih modelih oskrbe z učbeniki in e-učbeniki v Evropi v organizaciji odbora za učbenike pri Gospodarski zbornici Slovenije - Združenje knjižnih založnikov (GZS-ZKGM) in ministrstva za šolstvo, izpostavil učbeniške sklade oz. različne modele oskrbe učbenikov učencev v osnovnem šolstvu.

"V Sloveniji se je ta oskrba začela leta 1993, ko so bili ustanovljeni prvi učbeniški skladi. Dve tretjini učencev se je že v prvem letu odločilo za izposojo učbenikov znotraj skladov," je poudaril in dodal, da je ministrstvo v naslednjih letih tudi finančno spodbujalo ustanavljanje skladov kot tudi izposojo. Tako so zdaj skladi v osnovnih šolah po njegovih besedah postali obvezni. V srednjih šolah so skladi sicer še neobvezni, a jih pozna že približno 70 odstotkov srednjih šol.

V zadnjih dveh letih in tudi v novem šolskem letu izposojevalnino za učence oz. njihove starše v celoti financira ministrstvo, v povprečju je bila za lani po oceni Černilca ta ovrednotena na okoli 22,5 evra, s tem da si je učenec izposodil v povprečju sedem knjig. Ministrstvo za šolstvo je bilo na ta način obremenjeno s 3,5 milijona evrov.

Spremenjen pravilnik o skladih

Omenil je, da so znotraj tega šolskega leta spremenili pravilnik o upravljanju učbeniških skladov. Ena od novosti je, da je pri k skupni nabavni ceni ostalih delovnih gradiv, ki jih starši kupijo na trgu, potrebno soglasje sveta staršev. Sicer pa je tudi minister za šolstvo imenoval delovno skupino, od katere pričakuje, da bo do konca leta predstavila uspešne modele oskrbe z učbeniki in ostalimi delovnimi gradivi za prihodnost, je dodal Černilec.

Predsednik odbora za učbenike pri GZS-ZKGM Miha Kovač pa je izpostavil nekaj ključnih poudarkov o delovanju slovenskega učbeniškega trga v Sloveniji. Razlog za njihovo ponovno združitev v odbor je ta, da so založniki ugotovili, da so se znašli v tako hudih finančnih težavah, da bo tovrstne založniške dejavnosti v nekaj letih v Sloveniji enostavno konec, če ne bodo poskušali urediti razmer na slovenskem učbeniškem trgu.

"Pomembno vprašanje je, ali v Sloveniji potrebujemo kvalitetne učbenike in konkurenco med več učbeniki za različni predmet. In če je odgovor da, potem je po našem mnenju potrebno določene stvari v tem sistemu spremeniti, sicer se bomo znašli v razmerah, kjer ne bomo mogli izdajati učbenikov," je pristavil Kovač.