Bodo pa na IRDO 2. septembra zanje pripravili tudi posebno izobraževanje. Na njem bodo, kot je povedala Anita Hrast, primere dobre prakse in svoje izkušnje s slušatelji delili lanskoletni nagrajenci ter nekateri člani komisije.

Letos za podjetja, ki se bodo zanimala za prijavo na nagrado horus, pripravljate izobraževanje
Izobraževanje smo načrtovali za junija, vendar smo ga zaradi prezasedenosti terminov in bližajočih se dopustov prestavili na 2. september v Ljubljano. Vse informacije o izobraževanju bodo na spletni strani projekta www.horus.si. Predavali bodo tako predstavniki lanskoletnih nagrajencev, kot nekateri člani ocenjevalne komisije. Sam seminar bo namenjen predvsem predstavitvi družbene odgovornosti in pomoči pri prijavi na razpis za nagrado Horus 2010. Podjetja imajo kar nekaj vprašanj, pa še dogovor z lanskoletnimi nagrajenci je, da predstavijo letošnjim kandidatom in drugi zainteresirani javnosti svoje primere dobre prakse.
V inštitutu IRDO smo namreč lani v sodelovanju s številnimi partnerskim organizacijami in soorganizatorjem Slovenskim društvom za odnose z javnostmi prvič podelili Slovensko nagrado za družbeno odgovornost Horus, letos novembra jo bomo že drugič. Nagrada Horus išče uravnoteženost odnosa podjetja do okolja, zaposlenih, dobaviteljev in kupcev ter skupnosti, dodatno pa tudi inovativnost in dobro vodenje. Razpis za prijave je odprt do 15.9.2010, prijavnica in celotna dokumentacije je na voljo na spletni strani www.horus.si.
Da bo prijava lažja, pa priporočamo udeležbo na izobraževalnem seminarju, kar sicer ni obvezno, je pa morda zanimivo tudi za tiste, ki se na razpis ne nameravajo prijaviti, seminarja pa se lahko prav tako udeležijo, če bi želeli o družbeni odgovornosti podjetij izvedeti kaj več.

Ali letos zaradi krize med prijavljenimi podjetji pričakujete kakšne specifike - na primer, da se bo prijavilo več manjših podjetij…
Prijav uradno prispelih k nam še ni, nas je pa o nameri prijave obvestilo že nekaj večjih slovenskih podjetij, pa tudi med manjšimi je interes, prav tako za izobraževalni seminar. Lanskoletna statistika je pokazala, da se je prijavilo največ velikih podjetij, več majhnih, najmanj pa srednje velikih. Verjamem, da bo letos podobno in da kriza na družbeno odgovornost nima velikega vpliva. Morda se le bolj pokaže, kdo dejansko izvaja družbeno odgovornost v praksi, kdo pa se le skriva pod njenim konceptom.
Prepričani smo, da bo prijavljenih podjetij več kot lani. Je pa sedaj čas dopustov, zato morda še nobena prijavnica ni prispela. Tudi časa za pripravo prijavnice smo podjetjem letos namenili več kot lani, ko je bila pilotna izvedba projekta.
Letos bo nagrada ostala namenjena podjetjem v 3 kategorijah: mala, srednje velika in velika podjetja. Že prihodnje leto pa bomo dodali vsaj 1 novo - ali neprofitni sektor ali pa javno upravo. Razvoj pilotne izvedbe nagrade s kategorijami za podjetja je od nas zahteval vsaj 1,5 leta raziskovanja, analiz in oblikovanja pravil, vprašalnika ipd., zato predvidevamo, da bomo v prihodnje vsako leto dodali kakšno področje, novost. Zavedamo se namreč, da niso le podjetja tista, ki morajo družbeno odgovorno poslovati, temveč vsi - tudi javna uprava in neprofitni sektor, posamezniki...

Kako je letos država oziroma lokalna skupnost podprla IRDO in njegovo podeljevanje horusa?
Tako lani kot letos je nagrado edino od ministrstev s simboličnim zneskom podprlo Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve. Hvaležni smo tudi častnemu pokrovitelju (nedenarnemu), predsedniku Slovenije, dr. Danilu Turku, ki nagrado podpira od vsega začetka. Posebne materialne podpore nagrade z lokalne skupnosti nismo prejeli.
Lani smo projekt organizirali pilotno in zato tudi prostovoljno. Imeli smo slabo izkušnjo z Ministrstvom za gospodarstvo, ki nam je najprej obljubilo 4.000 EUR pomoči za kritje materialnih stroškov, potem pa jih ni nakazalo, ker je pač nekdo na višjem nivoju odločanja menda storniral dogovorjeno naročilo nižjega uradnika.
Žal nam je, da nekateri še vedno ne prepoznajo pomembnosti te nagrade in da tovrstni projekti potrebujejo nacionalno podporo. Upamo, da se bo to kmalu spremenilo. Če smo uspeli združiti strokovno znanje in sodelovanje, upamo, da nam bo uspelo dokazati, da je projekt upravičen tudi do primerne materialne podpore z nacionalnih virov. Težko se je namreč vezati na občasne projekte, sofinancirane s strani EU ali podobno, ki potem v roku 3-let npr. zamrejo. Želimo, da bi ta nagrada postala tradicionalna in nacionalnega pomena, zato nas pri njej tudi sodeluje toliko partnerskih organizacij.

Kdo oziroma katere ustanove letos sodelujejo pri pripravi razpisa in podelitvi horusa?
Zelo nas veseli, da lahko projekt že drugo leto zapored izvajamo skupaj z partnerskimi organizacijami, kot so Slovensko društvo za donose z javnostmi, Združenje Manager, Združenje delodajalcev Slovenije, Štajerska gospodarska zbornica, Združenje UN Global Compact Slovenija, letos pa so se nam pridružili še novi, in sicer Društvo za marketing Slovenije, Slovenska fundacija za poslovno odličnost, CNVOS, Umanotera, Slovensko združenje managerk in managerjev nevladnih organizacij, Ameriška gospodarska zbornica.
Velika zahvala za podporo projekta gre medijem, zlasti Dnevniku, ki projekt podpira od vsega začetka, prav tako revija Kapital, letos pa se je pridružilo projektu tudi Delo.
Zavedamo se, da lahko samo skupaj zmoremo več, in to še posebej pri osveščanju o pomenu družbene odgovornosti in razvijanju le-te. Skupaj, upamo, da bomo zgradili tudi nacionalno strategijo osveščanja s tega področja, in nagrada Horus je le eno izmed orodij pri tem.

Kaj boste letos skušali narediti skupaj s podjetji-finalisti - boste morebiti ob izdaji zbornika novembra ob razglasitvi nominirancev pripravili kaj, kjer bi lahko ta podjetja delila svoje dobre prakse neposredno z zainteresirano javnostjo, morebiti kakšno interaktivno okroglo mizo?
Letos bomo podelitev nagrade združili s praznovanjem 20. obletnice Slovenskega društva za odnose z javnostmi. Na podelitvi bomo zagotovo predstavili vse finaliste in nagrajence, pa tudi projekt odgovoren.si. Ta je namenjen zlasti mladim, ob tem bomo oblikovali tudi poseben sklad za spodbujanje družbene odgovornosti. Projekt odgovoren.si večina omenjenih partnerskih organizacij prav tako podpira, saj je tudi ta del osveščanja o pomenu razvoja in izvajanja družbene odgovornosti. Izdali bomo zbornik s predstavitvijo finalistov Slovenske nagrade za družbeno odgovornost Horus 2010, s podjetji pa bomo predvidoma v mesecih po podelitvi oblikovali posebne delavnice, kjer bodo lahko izmenjali svoje izkušnje, če bodo tako želeli.