Cenovno najbolj ugoden čas za nakup kolesa je zagotovo ob koncu kolesarske sezone, nekje od oktobra do januarja, čeprav zadnja leta večje kolesarske trgovine modele lanske sezone ponujajo še vse tja do polovice leta in tudi dlje. Prav nakup starejšega modela kolesa bo za rekreativnega kolesarja še najboljša odločitev, saj se od novih modelov pogosto ne razlikuje kaj bolj kot po barvi ali kakšni malenkostni tehnični izboljšavi, stane pa lahko tudi za četrtino manj.
V osnovi lahko kolesa delimo na gorska in cestna, znotraj teh dveh osnovnih kategorij pa se skriva več različnih izpeljank. Tisti, ki si želijo vožnje tudi po terensko bolj razgibanih brezpotjih, naj ne sklepajo kompromisov in naj se odločijo za gorsko kolo z vzmetenimi (vsaj) prednjimi vilicami in pnevmatikami z bolj grobim profilom. Vožnja po asfaltu bo sicer bolj naporna, ampak še zdaleč ne tako kot vožnja po težjih brezpotjih s treking kolesom. O slednjem naj razmislijo predvsem tisti, ki bi z asfalta tu in tam zapeljali po kakšnem makadamu ali lepši gozdni poti. Gre torej za nekakšen kompromis, ki se ne bo stoodstotno obnesel ne na asfaltu ne na terenu, bo pa zelo primeren za tiste, ki se nameravajo odpraviti na popotovanje s kolesom, saj je nanj najlažje namestiti kakšno torbo.
Če vas to ne zanima in prisegate na višje hitrosti in asfaltne ceste, bo najbolje, da pozabite na gorska kolesa in vse možje izpeljanke ter razmislite o pravem cestnem kolesu. To bo sicer po pravilu precej dražje od gorskih koles nižjega razreda, se pa razlike v višjih cenovnih razredih bolj ko ne izenačijo. Nekateri imajo ob nakupu cestnega kolesa zaradi višjih cen resda pomisleke, tako da se raje odločijo za gorsko kolo, čeprav večinoma kolesarijo po asfaltu. Vožnja s cestnim kolesom je svojevrsten užitek, zato tisti, ki kupijo solidno gorsko kolo samo zaradi cene, delajo napako.
Ko ugotovite, kakšno kolo pravzaprav iščete, lahko informativno obiščete kakšno boljšo trgovino s kolesi, kjer bi vam morali znati svetovati o pravem okvirju in opremi za vaš žep in predvsem vaše zmožnosti. V prvi vrsti naj bo pri nakupu pomembna velikost kolesa, kar še posebej velja za cestna kolesa, pri katerih so možna odstopanja manjša. Okvirno se lahko o ustrezni velikosti okvirja glede na vašo višino pozanimate na spletu, vendar so lahko okvirji istih velikosti tudi zelo različni, zato nikar ne kupujte kolesa, ne da bi prej preizkusili, ali se na njem res udobno počutite.
Poglavje zase so znamke koles, za katere že nekaj časa velja, da znana in uveljavljena znamka kolesa ni nujno boljša od manj znane. Zlasti v spodnjem in srednjem cenovnem razredu znamka kolesa velikokrat pomeni le napis, saj so okvirji pogosto le nekakšni pobarvani generiki, na katerih je nameščena oprema, ki je na kolesih različnih znamk vedno enaka. Pozanimati se velja torej predvsem o opremi kolesa, pri čemer bodite pozorni na razne zvijače, kot je na primer, da je na kolesu nameščenih nekaj delov višjih razredov opreme (na primer menjalnika), medtem ko so dražji deli (gonilka in ležaji gonilne osi, obroči, zavore) lahko za nekaj razredov slabši.