Pokritih kolesarnic je v Ljubljani deset, pravijo na Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, letos pa nameravajo namestiti še vsaj šest novih. Kje naj bi stale, na mestni občini še ne vedo, saj trenutno šele določajo mikrolokacije. Varnejšo kolesarnico si občani lahko obetajo v sklopu parkirne hiše pod Kongresnim trgom. Na MOL pa obstaja tudi ideja, da bi kolesarnico uredili znotraj Plečnikovega podhoda v kraku proti Bukvarni. Ta prostor je po podatkih Oddelka za ravnanje z nepremičninami velik 41 kvadratnih metrov in trenutno ni namenjen nobeni dejavnosti. Kaj več o tej ideji nam Janez Bertoncelj iz službe za razvojne projekte ni znal povedati, saj je kolesarnica v Plečnikovem podhodu za zdaj zgolj namera mestnih oblasti.

"V podhodu pod Vilharjevo bomo v prihodnjih mesecih uredili kolesarnico," obljubljajo na Oddelku za ravnanje z nepremičninami, saj kot je zapisano na stani za pobude meščanov, na železniški postaji ni prave kolesarnice. Nova in varna kolesarnica v podhodu bo pridobitev in tudi spodbuda za tiste, ki se v Ljubljano lahko pripeljejo z vlakom ter pot do delovnega mesta oziroma šole nadaljujejo s kolesom, ki ga pri vrnitvi shranijo v omenjeni kolesarnici.

A Marko Tancar s Slovenskih železnic pravi, da je na železniški postaji že urejena varna kolesarnica, in sicer na vhodu v podhod. Kolesarnica je bila po Tancarjevih besedah lani obnovljena in je varovana z videonadzorom. Za dodatno varnost skrbi varnostnik, ki ima sedež v podhodu, le nekaj metrov stran od kolesarnice.

Varnostnik s spremljanjem posnetkov in obhodi po postaji skrbi za varnost 24 ur na dan, pojasnjuje Tancar. Potniki kolesa v kolesarnici Slovenskih železnic lahko pustijo brezplačno. Ker pa kolesarnica ni velika, kolesarji večkrat ne najdejo prostih mest za priklenitev, SŽ pa nima v lasti nobenih praznih prostorov, ki bi bili primerni za ureditev dodatne kolesarnice.

Zanimalo nas je tudi, koliko ljudi se na delo v Ljubljano vozi z vlakom, s seboj pa prepeljejo tudi kolo, s katerim nadaljujejo pot od železniške postaje do delovnega mesta, a na Slovenskih železnicah teh podatkov posebej ne spremljajo, pravi Tancar. Omenil je, da gre večinoma zgolj za posameznike. Tancar je še dejal, da največ potnikov kolesa prepelje z avtovlakom, lahko pa jih vzamejo tudi na tiste vlake, ki omogočajo prevoz koles in so v voznem redu primerno označeni. Vožnje kolesa z vlakom posameznikom ni treba v naprej napovedati, izjemoma morajo vsaj osem dni v naprej to storiti skupine več kot desetih kolesarjev.

Za prevoz kolesa z navadnim vlakom znotraj Slovenije morajo potniki odšteti tri evre. Za prevoz z avtovlakom, ki ima poseben vagon za kolesa in vozi na relaciji Bohinjska Bistrica-Podbrdo-Most na Soči in obratno, morajo odšteti od 3,10 do 4,40 evrov, odvisno od razdalje, ki jo potujejo. Prevoz koles v Avstrijo, na Madžarsko in na Hrvaško pa stane pet evrov.