V zadnjih 15 letih se kaže tendenca, da učbeniki postanejo čim bolj privlačni, je minister dejal na današnji novinarski konferenci. Vendar pa se po njegovem opozorilu vsebinski del zapostavlja. Prostora za izboljšanje je še ogromno, je menil.

Po raziskavi o kakovosti slovenskih učbenikov, ki jo je vodil Janez Justin s Pedagoškega inštituta, so učbeniki preobremenjeni z abstraktnimi izrazi. Zlasti so to opazili pri učbenikih za matematiko, kjer so žargonski izrazi iz računovodstva prej "spoznavna ovira kot spoznavna opora", je dejal Justin.

Skupina učencev z ocenama 2 in 3 iz geografije, ki je brala izboljšane odlomke, je na preizkusu znanja dosegla približno enake rezultate kot skupina učencev z oceno 5, ki pa je brala neizboljšane odlomke iz potrjenih učbenikov, je povedal. "Če pa dobijo tudi odličnjaki izboljšana besedila, se njihovi rezultati še povečajo," je pojasnil Justin.

Po njegovih besedah bi morali najti način, kako učitelje usposobiti, da ločijo med slabim in dobrim učbenikom. To mora po njegovem mnenju narediti prav učitelj, "ne bodo pa neke državne komisije pregledovale na tisoče strani, ker same niso niti usposobljene za to".

Evalvacijsko študijo o učbeniku kot dejavniku uspešnosti kurikularne prenove je izvedel Pedagoški inštitut, aplikativno raziskavo z naslovom Optimalizacija spoznavne (učne) vsebine didaktičnega besedila pa sta inštitut in ISH - Fakulteta za podiplomski in humanistični študij izvedla na vzorcu 240 učencev 9. razreda.