HST, ki nosi ime po ameriškem astronomu in fiziku Edwinu Powellu Hubblu, je v času delovanja pomagal pri razjasnitvi nekaterih osnovnih zakonitosti vesolja. Med drugim je teleskop omogočil doslej najgloblji pogled v vesolje, znanstveniki so si z napravo pomagali pri določitvi starosti vesolja, pa tudi pri določanju karakteristik črnih lukenj in galaksijskih jeder. Poleg tega je HST pomagal tudi pri odkrivanju novih planetov izven našega osončja.

Zgodovina HST sega v daljno leto 1946. Tedaj je o astronomskih prednostih zunajzemeljskega observatorija v enem od člankov razmišljal ameriški fizik Lyman Strong Spitzer. Američan se je nato osredotočil na razvoj tovrstnega daljnogleda vse do leta 1962, ko je ameriška Nacionalna akademija znanosti v enem svojih poročil predlagala izdelavo tovrstne naprave in zamisel z izstrelitvijo teleskopa 24. aprila 1990 tudi dokončno uresničila.

Danes HST praznuje zadnjo okroglo obletnico. Že leta 2013 naj bi teleskop namreč nadomestili z njegovim naslednikom. Šlo naj bi za infrardeči Vesoljski daljnogled Jamesa Webba (JWST), ki nastaja v sodelovanju Nase, Kanadske vesoljske agencije (CSA) in Evropske vesoljske agencije (Esa). Slednja je ob tokratni obletnici v sodelovanju z Naso objavila nekaj dih jemajočih fotografij in videoposnetkov, ki jih je HST posnel v zadnjem času, uporabniki interneta pa si jih lahko ogledajo na spletnem naslovu www.spacetelescope.org.