Odkritje še doda k skrivnostnem ozadju neandertalcev, poganjku človekovega družinskega debla, ki je v Evropi izginil pred približno 25 tisoč leti. Nekateri raziskovalci so prepričani, da so neandertalci izumrli zaradi „modernega človeka“, spet drugi trdijo, da sta se vrsti združili.

Strokovnjaki so do novih odkritij prišli z genesko analizo dva tisoč prostovoljcev z vsega sveta (Afrike, Evrope, Azije in Severne ter Južne Amerike). Dr. Jeffrey Long, geneski antropolog z univerze v Novi Mehiki, ki je študijo vodil, je dejal: „To pomeni, da neandertalci niso popolnoma izginili. Majhni delci neandertalcev se skrivajo v skoraj vsakem človeškem bitju.“

Številni znanstveniki verjamejo, da se je moderni človek razvil v Afriki, in sicer pred 200 do 100 tisoč leti. Naši predniki so Afriko zapustili pred kakšnimi 60 tisoč leti in se naselili po vsem svetu, kjer so nadomestili tiste veje družinskega debla, ki so Afriko zapustili že pred tem, vključujoč neandertalce. Pred kakšnimi 25 tisoč leti pa so neandertalci popolnoma izginili iz Evrope. Nekateri strokovnjaki so prepričani, da so se križali z modernim človekom, spet drugi, da so izumrli zaradi sprememb podnebja ali rivalstva za hrano.

Neandertalci so imeli značilne močne poteze obraza in pa veliko čelo, bili so kakšnih 15 centimetrov nižji kot moderni človek, a so bili njihovi možgani za petino večji. V zadnjih letih so strokovnjaki našli dokaze, da so bili neandertalci veliko bolj kultivirani, kot pa se zdi danes, mnogi naj bi tudi razvili jezik. Uporabljali so orodje iz kremenjaka in kamna, bili pa so tudi izvrstni lovci. Njihova prehrana je bila pretežno sestavljena iz mesa jelenov, bizonov, divjih prašičev in medvedov, so jo pa večkrat obogatili z morsko hrano, rastlinami in oreščki.