Lufthansin pilot Fokko Doyen je dejal, da morajo piloti med letenjem skozi oblak vulkanskega prahu spremljati merilni instrument, ki prikazuje delovanje motorja ter temperaturo izpušnih plinov. „Če letimo skozi oblak vulkanskega prahu, se bodo odčitki na merilnem instrumentu spremenili. Temperatura izpušnih plinov se bo zvišala, hitrost rotorjev pa znižala,“ je poudaril.

„Drugi merilni instrument, ki ga neprestano spremljamo, je višinomer. Med letom se poveča hitrost in pitotske cevi, ki merijo pritisk in hitrost letala, se, če letite s 463 kilometri na uro, zablokirajo ter kažejo isto hitrost, ne glede na to ali se spuščate oziroma dvigate,“ je še dodal.

Na vprašanje, kako bi pilot ugotovil, da leti skozi oblak vulkanskega prahu, je Doyen odvrnil, da bi bila škoda po pristanku vidna. "Ogrodje motorjev bi bilo poškodovano, prav tako lopatice. Največ škode pa bi bilo v notranjosti motorja," je še dodal.