Posadka falcona je zjutraj prišla na Brnik, da bi z njim poletela proti Ženevi, vendar je bilo letalo še vedno v hangarju, za falconom pa je bilo, tako kot običajno, parkirano letalo Alfe Histrie. To je sprožilo zaplet, zaradi katerega je v hangar prišla kopica uradnih oseb tako z inšpektorata za letalstvo, generalnega sekretariata vlade, Aerodroma Ljubljana in naposled tudi policija, da so po kakšnih petih urah falcona vendarle spravili na vzletno stezo. Celoten zaplet je nastal, ker država Alfi Histrii ni plačala stroškov garažiranja falcona, upnik pa je zato uveljavljal pridržno pravico, ki jo ureja obligacijski zakonik. Na tak način lahko upnik, v čigar rokah je kakšna dolžnikova stvar, to stvar pridrži do poplačila terjatve. Vendar zakonik predpisuje tudi, da upnik nima pravice pridržati stvari, če dolžnik zahteva vrnitev stvari, ki je bila izročena upniku v hrambo. Alfa Histria je pred nekaj leti od Aerodroma Ljubljana najela celotni hangar, v katerem je uredila servisni center za manjša enomotorna letala. Ko je vlada lansko jesen pripeljala falcon iz ZDA, ga ni imela kje garažirati, zato je z Alfo Histrio sklenila nekakšen dogovor, da se ga garažira v njihovem hangarju, obrambno ministrstvo pa je izdalo naročilnico. Anton Perc, direktor Histrie, nam je povedal, da jim je falcon, ki so ga imeli v hangarju, povzročal velike težave pri njihovi osnovni dejavnosti - servisiranju letal - vendar so upali, da bo veljal prvotni dogovor, da bo falcon v hangarju samo nekaj tednov. Izteklo pa se je tako, da je bil v njihovem hangarju šest mesecev. Koliko denarja je država dolžna Histrii za garažiranje falcona, uradno ni znano, neuradno pa se omenja številka okoli 100.000 evrov. Perc je povedal, da ima ta teden na obrambnem ministrstvu sestanek glede plačila terjatve in če dogovora ne bo, bo šlo njegovo podjetje v izvršbo.

Trenutno je falcon v Ženevi na servisu in ni jasno, kam se bo lahko vrnil, ko bo čez kakšen teden servis končan. Pri Alfi Histrii pravijo, da ga v svoj hangar ne bodo več spustili. Država je med tem na podlagi menjalne pogodbe postala lastnica manjšega dela hangarja, vendar je najemna pogodba z Alfo Histrio v veljavi in nespremenjena. Zato se glede nadaljnjega garažiranja falcona kot najverjetnejšo možnost omenja hangar na vojaškem letališču Cerklje ob Krki, v katerem pa je trenutno parkiranih več vojaških zrakoplovov.

Državni sekretar Uroš Krek nam je včeraj povedal, da ne priznavajo obstoja terjatve s strani Alfe Histrie in da tudi nikoli niso izdali naročilnice za hangariranje falcona. Dodal je še, da se bo falcon iz Ženeve pripeljal na vojaško letališče Cerklje ob Krki, do jeseni pa naj bi bil prodan.