Britanske oblasti so zaporo odpravile za večino zračnega prostora države, nekateri deli pa zaradi velike vsebnosti vulkanskega prahu z ognjenika na Islandiji še ostajajo zaprti. Britanska letalska družba British Airways je sporočila, da bodo najprej izvedli medcelinske polete, medtem ko je v regionalnem prometu danes še pričakovati odpovedi poletov.

Nekaj pred polnočjo so odprli tudi irski zračni prostor, do opoldneva bodo še finskega. Ob 11. uri se je popolnoma odprl tudi nemški zračni prostor. Kot so sporočili pristojni, so dopoldne že odprli 11 od 16 mednarodnih letališč v Nemčiji, z 11. uro pa začenjajo delovati vsa.

Lufthansa bo danes izvedla tretjino običajnih poletov

Največji nemški letalski prevoznik Lufthansa bo po navedbah njegovega vodje Wolfganga Mayhuberja danes izvedel okoli tretjino sicer običajnih letov, to je približno 500. Lufthansa običajno dnevno opravi 1800 letov. Drugi največji nemški letalski prevoznik Air Berlin pa načrtuje, da se bodo tekom dneva vrnili k normalnemu delovanju in da bodo izvedli praktično vse načrtovane lete.

Letalski promet so že v torek med drugim obnovili v Franciji, Avstriji, Italiji, Belgiji, na Nizozemskem, Češkem, pa tudi v Sloveniji. V Franciji danes načrtujejo opraviti vse dolge lete (to so leti, ki trajajo več kot šest ur), in 60 odstotkov srednjedolgih letov (letov, ki trajajo med tri in šest ur).

Po pričakovanjih francoskega ministra za okolje in promet Jeana-Louisa Borlooja, se bo lahko v prihodnjih 48 urah v domovino vrnilo več deset tisoč Francozov, ki so zaradi vulkanskega prahu obtičali na tujem.

Tudi na Švedskem danes postopoma odpirajo zračni prostor, ki naj bi bil v celoti odprt ob 16. uri.

Kolika količina vulkanskega pepela je še varna za letenje?

Predsednik Mednarodne organizacije za civilno letalstvo Roberto Koch Gonzalez je v torek v New Yorku zatrdil, da je letenje v evropskem zračnem prostoru zdaj varno.

Obenem pa je povedal, da zaenkrat ne obstajajo mednarodni standardi glede za letala še varne vsebnosti vulkanskega prahu v ozračju. Napovedal je, da bodo v sodelovanju s proizvajalci letalskih motorjev poskušali določiti koncentracije, ki še omogočajo normalno delovanje letalskih motorjev.

Islandski vulkan še ne spi

Islandski meteorologi so medtem sporočili, da vulkan Eyjafjallajökull zdaj bruha manj pepela, dim pa se dviga do tri kilometre visoko, kar je precej manj kot prejšnji teden, ko je oblak vulkanskega pepela za več dni ohromil evropski zračni prostor. Poleg tega se vetrovi nad območjem vulkana zdaj obračajo v severno smer, tako da prah začenja odnašati stran od Evrope.

Predstavnik islandskega inštituta za geografske znanosti Pall Einarsson je zatem sporočil, da so izpusti pepela z Eyjafjallajökulla padli na "zanemarljive" ravni. Je pa hkrati poudaril, da vulkan "ni zaspal" in da ni mogoče napovedati, kdaj bo nehal bruhati.

Po podatkih isladnske civilne zaščite je sicer Eyjafjallajökulla od sobote izgubil skoraj 80 odstotkov svoje aktivnosti.