Vsebino razprave in sklepe simpozija želijo predati piscem nove cestnoprometne zakonodaje z namenom, da bi se stopnjevanje prometne varnosti nadaljevalo po začrtani poti in da bi leta 2011 govorili o največ 124 žrtvah slovenskih cest. Število cestnih tragedij se že nekaj časa zmanjšuje, lani pa je na cesti umrlo okoli dvajset odstotkov manj ljudi kot leto poprej.
Da bi dosegli zastavljen cilj, piscem zakonodaje predlagajo, da bi vozniki, ki jim policisti z alkotestom namerijo med 0,5 in 0,8 promila alkohola, imeli možnost, da število prejetih kazenskih točk zmanjšajo za polovico, če se obrnejo na svojega zdravnika, ki jim ustrezno strokovno svetuje. Za povratnike in tiste, ki med vožnjo napihajo več kot 0,8 promila, pa predlagajo takojšen odvzem vozniškega dovoljenja in to, da vozniki brez začasno odvzetega dovoljenja ostanejo vse do pravnomočne odločbe sodišča, ki odloči o njihovi nadaljnji usodi. Voznik, ki so ga pijanega zalotili za volanom, bi tudi v tem primeru imel možnost, da opravi izredni pregled pri pooblaščeni enoti medicine dela prometa in športa in obišče ustrezni rehabilitacijski program, na primer psihosocialne delavnice, rehabilitacijski program za odpravo škodljivega pitja oziroma zdravljenje odvisnosti od alkohola. Opravljena "terapija" bi mu lahko prinesla pogojno vrnitev vozniškega dovoljenja.
Kot problem strokovnjaki izpostavljajo tudi vse bolj uničene ceste in njihovo slabo preglednost zaradi rastlin in grmovja ob cesti, premalo zaščitnih ograj na nevarnih mestih, zbrisane talne označbe in robne črte, ki so izjemnega pomena za varnost voznikov, vendar jih ponekod praktično ni. Predlagajo uvedbo izobraževanja o prometni varnosti in kulturi v vseh srednjih šolah, tudi sicer pa svetujejo, naj tovrstno izobraževanje postane zastavljeno kot "vseživljenjski celostni model učenja".