Gradnja sistema za upravljanje železniškega prometa ERTMS bi se morala začeti že leta 2008, in kot je dejal naš sogovornik blizu direkcije za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo, železnice lovijo zadnji vlak, saj projekt sofinancira Evropska unija v finančni perspektivi 2007-2013. Celotna investicija je sicer vredna 75,3 milijona evrov, evropskih sredstev je na voljo približno 30 milijonov evrov, preostanek pa mora zagotoviti državni proračun.

SCT in Iskra Sistemi sta se pritožila že na samo vsebino razpisa, saj se nista strinjala s pogojem obveznega članstva v v Združenju evropske železniške industrije (UNIFE). Državna revizijska komisija je pritožbi ugodila, zato so SŽ morale razpis popraviti. Poleg izbranega konzorcija so se za posel potegovali še Siemens, konzorcij GH Holdinga in Thalesa, Ansaldo ter Alstom Ferroviaria.

Na SŽ medtem v okviru projekta zagotavljanja interoperabilnega odvijanja železniškega prometa na celotnem koridorju D v Sloveniji poteka še en soroden razpis, in sicer za razvoj ERTMS na voznih sredstvih. Prijavili so se trije ponudniki, za projekt ETCS (evropski kontrolni sistem za vlake) Alstom Ferroviaria, Siemens in Anslado STS, za projekt GSM-R pa Alstom Ferroviaria, Siemens in Funkwerk, so pojasnili v SŽ. Koliko so vredne ponudbe, v družbi niso razkrili, prav tako ne, koga so izbrali kot najugodnejšega ponudnika. Pojasnili so le, da so prejeli zahtevek podjetja Siemens za vpogled v konkurenčno ponudbo, vendar o njem še niso odločali.

barbara.hren@dnevnik.si