Po neuradnih podatkih naj bi nesrečo zakrivila gosta megla in prehitro drsenje ladje po vodni gladini. Kapitan opozoril z obale ni upošteval in je vožnjo upočasnil šele, ko je bilo prepozno. Pred tem je vozil s hitrostjo petih vozlov, čeprav je bila vidljivost manjša od 100 metrov. "Že zato, ker se je ladja približevala sidrišču, bi morala biti njena hitrost precej nižja, zaradi slabe vidljivosti pa ne bi smela preseči enega vozla," so včeraj pojasnili v upravi za pomorstvo.

Na srečo pa nezgoda ladje, ki je iz Združenih držav Amerike pripeljala v Koper premog, najverjetneje ne bo imela hujših posledic.

Po prvih podatkih ladja namreč ni bila poškodovana. Tovor se ni stresel v morje, prav tako ni prišlo do izlitja nafte. Brez poškodb naj bi jo odnesla tudi vsa dvaindvajsetčlanska kitajska posadka.

Pet vlačilcev je čakalo do pol osmih zvečer, da so lahko nasedlo ladjo potegnili v pristan. Bali so se namreč težav, ki bi jih lahko povzročila prenizka gladina vode.

Nevarnosti, da bi se prav med reševanjem ladja poškodovala in ogrozila okolje, včeraj niso povsem izključili.

Največ skrbi so namenili velikim silam, ki nastanejo ob vleki. Te bi lahko povzročile razpoke ali druge poškodbe na ladji, zaradi velikih strižnih sil med vleko pa bi lahko bilo reševanje nevarno tudi za reševalce, vendar so ladjo nepoškodovano povlekli iz mulja v globlje morje.

Ob nasedli ladji so včeraj dežurali tako člani uprave za pomorstvo in agencije za okolje kot policija in civilna zaščita.